نرم افزار و اینترنت

5 اپلیکیشن خوب برای آپدیت رایگان درایور ویندوز

چه یک کامپیوتر جدید تهیه کردید و چه با سخت افزار قدیمی کار کنید، پیدا کردن و نصب تمام درایورهای ضروری می تواند مشکل باشد. نرم افزار به روز رسانی درایور می تواند درد این فرآیند را کاهش دهد. به جای جستجوی هر درایوری که نیاز به به روز رسانی دارد، این اپلیکیشن ها تمام کارها را برای شما انجام می دهد. در این مقاله به بهترین نرم افزار به روز رسانی درایور برای آسان کردن روند اشاره خواهیم کرد.

1. Driver Easy

Driver Easy برنامه ای است که به شما کمک می کند درایورهای خود را پیدا، نصب و مدیریت کنید. این در سه نسخه ارائه می شود، اگرچه تنها دو نسخه به احتمال زیاد به شما مربوط می شود. اولین نسخه لایت بوده که کاملا رایگان است. این نسخه می تواند درایورهای رایانه شما را جستجو کند و مواردی را که گم شده، قدیمی یا به نوعی با هم مطابقت ندارند، شناسایی کند.

اگر درایور قدیمی شناسایی شد، می توانید آن را به صورت دستی نصب کنید. اگر می‌خواهید روی درایورهایی که باید نصب کنید، کنترل دقیقی داشته باشید، این کار توصیه می‌شود. با این حال، بسیار کندتر از زمانی است که نرم افزار درایورها را برای شما نصب کرده باشد. اینجاست که نسخه پرو Driver Easy وارد می‌شود. نسخه پریمیوم تعدادی ویژگی اضافی مانند سرعت دانلود سریع‌تر، پشتیبانی فنی رایگان و پشتیبان‌گیری خودکار سیستم را ارائه می‌دهد.

2. Driver Booster

در همین راستا، Driver Booster با دو طرح جداگانه ارائه می شود. نسخه رایگان دارای پایگاه داده درایور ادعایی بیش از سه و نیم میلیون است و به شما امکان می دهد فقط با یک کلیک درایورها را به روز یا نصب کنید. در اینجا هیچ نصب دستی وجود ندارد، حتی در نسخه رایگان نرم افزار، و درایورها را نیز خیلی سریع نصب می کند.

نسخه پرو Driver Booster نیز مزایای خود را دارد. سرعت دانلود افزایش یافته و پایگاه داده درایورهای بیش از چهار و نیم میلیون را خواهید دید. سایر ویژگی‌های پریمیوم شامل به‌روزرسانی و پشتیبان‌گیری خودکار، نصب آفلاین درایور، اجزای بازی، تعمیرات سخت‌افزاری و پشتیبانی فنی است.

3. Bit Driver Updater

Bit Driver Updater یکی دیگر از گزینه های قوی برای جلوگیری از خرابی ویندوز به دلیل پیکربندی اشتباه درایورها است. مانند سایر گزینه ها، می توانید بین نسخه رایگان و پرو یکی را انتخاب کنید. نسخه رایگان به شما امکان دسترسی به اکثر ویژگی ها را می دهد. Bit Driver Updater می تواند رایانه شما را برای هر گونه مشکل در درایورها با یک کلیک اسکن کند.

از آنجا می توانید اطلاعات درایور را تأیید کرده و هر کدام را جداگانه نصب کنید. همچنین قبل از این فرآیند از تمام درایورهای موجود شما نسخه پشتیبان تهیه می کند، ویژگی مفیدی که در برخی از نسخه های رایگان دیگر در این لیست وجود ندارد. نسخه پرو دارای چندین ویژگی اضافه شده، از جمله سرعت دانلود بالاتر، پایگاه داده بزرگتر از درایورها و پشتیبان گیری و نصب درایور با یک کلیک است.

4. Driver Genius

برخلاف بقیه، Driver Genius دارای سه نسخه مختلف از نرم افزار است. نسخه رایگان به شما امکان می دهد درایورهای قدیمی را با یک کلیک به روز کنید، البته فقط برای مدت زمان محدود. همچنین می توانید به راحتی از درایورهای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. همچنین شامل چند ویژگی دیگر مانند تمیز کردن درایورهای استفاده نشده و شناسایی اطلاعات سخت افزاری است.

دو نسخه پولی Driver Genius نسخه های حرفه ای و پلاتینیوم هستند. آنها تا حد زیادی یکسان هستند، اما با چند تفاوت کلیدی. هر دو دارای مجموعه وسیع تری از ویژگی ها، از جمله به روز رسانی خودکار و سرعت دانلود سریع تر، و همچنین توانایی پشتیبان گیری از درایورهای خود در یک فایل ZIP یا EXE هستند. شما همچنین پشتیبانی فنی دریافت می کنید.

تفاوت اصلی بین آنها این است که نسخه پلاتینیوم شامل تقویت کننده سیستم و پاکسازی سیستم است که به بهینه سازی تنظیمات سیستم رایانه شما و حذف فایل های ناخواسته که فضای ذخیره سازی حیاتی را اشغال کرده، کمک می کند.

5. Snappy Driver Installer Origin

Snappy Driver Installer Origin (SDIO) نسخه فورک شده Snappy Driver Uninstaller اصلی است. این به شما امکان می دهد با دانلود کل مجموعه Snappy Driver بر روی یک درایو USB، درایورهای خود را به صورت آنلاین و آفلاین به روز کنید. SDIO یک ابزار رایگان و قابل حمل بدون محدودیت در تعداد دانلودها یا محدودیت سرعت است.

در حالت Expert، می‌توانید نتیجه را فیلتر کنید تا درایورهای موجود در بسته‌های درایور را نشان دهید که نصب نشده‌اند، جدیدتر، قدیمی‌تر یا بهتر مطابقت دارند. در حالی که رابط کاربری SDIO گیج کننده است، اما هنوز یک ابزار مفید برای نصب درایورهای سازگار برای سخت افزارهای قدیمی است که در وب سایت سازنده یافت نمی شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا