نرم افزار و اینترنت

اپلیکیشن Final Cut و Logic Pro برای سازگاری بهتر با آپید پروهای جدید به روز شد

اپل دو تا از بزرگترین اپلیکیشن های حرفه ای خود را برای تکمیل مدل های جدید آیپد پرو که امروز معرفی شد، به روز می کند. Logic Pro به روز شده ابتدا در دسترس خواهد بود و از 13 می برای آپید و مک  به اپ استور می رسد، در حالی که نسخه بعدی Final Cut Pro برای هر دو پلتفرم اواخر بهار امسال عرضه می شود. هر دو به‌روزرسانی رایگان برای کاربران فعلی نسخه‌های macOS و iPadOS خواهند بود.

Final Cut Pro برای آیپد در نهایت از پروژه های اکسترنال پشتیبانی می کند – یعنی کاربران می توانند محصولاتی را در حافظه اکسترنال ایجاد کنند و به آنها دسترسی داشته باشند و نیازی به وارد کردن رسانه به حافظه داخلی آیپد خود نخواهند داشت. این برای هر کسی که در حال حرکت ویرایش می‌کند بسیار مهم است، زیرا حتی سطوح بالاتر ذخیره‌سازی تبلت اپل می‌تواند هنگام کار با فایل‌های ویدیویی عظیم محدودکننده باشد (مخصوصاً اکنون که این برنامه از گرفتن چهار عکس دوربین به طور همزمان پشتیبانی می‌کند).

یکی دیگر از ویژگی‌های بزرگ جدید در Final Cut Pro (که به طور رسمی “Final Cut Pro for iPad 2” نامیده می‌شود) Live Multicam است که به شما امکان ضبط، نظارت و حتی تنظیم تنظیمات دوربین مانند نوردهی، فوکوس و زوم را برای حداکثر چهار دستگاه دیگر می‌دهد. آیفون یا آیپد برای فیلمبرداری استفاده می شود. این شرکت همچنین Final Cut Camera را معرفی کرد، یک برنامه جدید آیفون و آیپد که کنترل حرفه‌ای‌تری بر مواردی مانند تعادل رنگ سفید، فوکوس دستی، یا ISO و سرعت شاتر ارائه می‌دهد. اپل می گوید این برنامه برای همه رایگان است، اما برای ویژگی Live Multicam طراحی شده است.

نسخه مک این برنامه (نسخه 10.8) همچنین دارای ویژگی ویرایش جدیدی به نام Enhance Light and Color در مک است که “توانایی بهبود تعادل رنگ، کنتراست و روشنایی را در یک مرحله ساده” ارائه می دهد و به گفته اپل برای ویدیوهای SDR، HDR، RAW و Log-encoded بهینه‌سازی شده است. در نسخه بعدی Logic Pro (یعنی Logic Pro for iPad 2)، اپل ابزارهای باس و صفحه کلید جدید تولید شده توسط هوش مصنوعی را اضافه کرده که بر اساس درامر خودکار برنامه است. اپل همچنین یک ویژگی جدید Stem Splitter را اضافه کرده که می‌گوید از هوش مصنوعی برای تقسیم کردن ضبط‌ها به چهار بخش درام، بیس، آواز و “سایر سازها” با استفاده از هوش مصنوعی روی دستگاه استفاده می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا