موبایل و تبلت

آیپد پروهای جدید از راه رسیدند: نمایشگر OLED و طراحی باریک

در رویداد مجازی “Let Loose“، اپل نسخه های iPad Pro را معرفی کرد. تبلت‌های 13 و 11 اینچی جدید طراحی تازه‌تر، داخلی‌های قدرتمندتر و نمایه‌ای باریک‌تر از همیشه دارند و با ارتقای صفحه‌نمایش بزرگی همراه هستند. همانطور که شایعه شده، اپل به صفحه نمایش های OLED در هر دو اندازه تغییر رنگ داده و رنگ مشکی کامل، اشباع رنگ غنی تر و کنتراست افزایش یافته را برای آیپدهای پرچمدار خود به ارمغان آورده است. از سوی دیگر، دوربین جلو اکنون در موقعیت صحیح (منظره) برای تماس های ویدیویی قرار دارد.

آیپد پروها از ساختار OLED پشت سر هم استفاده می‌کنند که به صفحه نمایش اجازه می‌دهد به حداکثر روشنایی 1000 نیت و برای محتوای HDR به 1600 نیت برسد. ضخامت مدل 13 اینچی تنها 5.1 میلی متر است که اپل می گوید باریک ترین دستگاه تا به حال آن است (ضخامت 11 اینچ 5.3 میلی متر است). برای کسانی که صفحه نمایش مات را ترجیح می دهند، یک پوشش نانوبافت برای اولین بار با این آیپد پروها در دسترس خواهد بود.

فضای ذخیره سازی پایه برای هر دو مدل در حال حاضر 256 گیگابایت است و قیمت آن از 999 دلار برای مدل 11 اینچی و 1299 دلار برای مدل 13 اینچی شروع می شود. هر دو از امروز برای پیش‌سفارش در دسترس هستند و از 15 می در فروشگاه‌ها در دسترس خواهند بود. اگر مدل 13 اینچی را با 5G و روکش شیشه‌ای با بافت نانو به‌طور کامل تهیه کنید، به 2599 دلار می‌رسید.

همانطور که شایعه شده بود، اپل تراشه M3 را به کلی کنار گذاشته و آیپد پرو را به جدیدترین سیلیکون خود یعنی تراشه M4 مجهز می کند. اپل می گوید که پردازنده 50 درصد سریعتر از تراشه M2 موجود در نسل قبلی iPad Pro است. در مورد بازی‌های کارآمد، اپل ادعا می‌کند که M4 می‌تواند عملکردی مشابه M2 با استفاده از نیمی از قدرت ارائه دهد. عملکرد حرارتی نیز 20 درصد بهبود یافته است.

آیپد پروهای جدید نیز لوازم جانبی به روز شده دریافت کردند. مجیک کیبورد با پایه آلومینیومی کف دست با کیفیت بالاتری ارائه شده و اکنون دارای یک ردیف کلید توابعی است. Apple Pencil Pro اکنون از حرکات فشاری و ردیابی موقعیت مکانی من پشتیبانی می کند و حاوی یک ژیروسکوپ است که به هنرمندان اجازه می دهد قلم مو خود را هنگام طراحی بچرخانند. مشابه قلم سرفیس مایکروسافت، اپل پنسیل پرو نیز اکنون دارای بازخورد لمسی است.

تصمیم اپل برای تغییر از LCD به OLED مزایای زیادی به همراه دارد. آیپد پرو اکنون می‌تواند کنتراست بسیار بیشتری داشته باشد، که اجازه می‌دهد سطوح سیاه کامل و غوطه‌ور شدن بیشتر هنگام تماشای ویدیوها را داشته باشد. و متخصصان/هنرمندان خلاق دیگر نیازی به رسیدگی به شکوفایی نخواهند داشت – زمانی که محتوای روشن به نواحی تاریک اطراف روی صفحه می‌ریزد – زیرا OLED دقت روشنایی هر پیکسل را ارائه می‌کند.

حرکت به سمت OLED همچنین به این معنی است که هر دو اندازه آیپد پرو اکنون سطح یکسانی از کیفیت نمایش را ارائه می دهند. از سال 2021، مدل بزرگتر 12.9 اینچی دارای یک صفحه نمایش مینی LED بود که از آیپد پرو کوچکتر و صفحه نمایش سنتی تر آن در بسیاری از موارد عملکرد بهتری داشت. این عدم تطابق با ویرایش M2 ادامه یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا