دوربین های دیجیتال

پاناسونیک از دوربین جدید Lumix GH7 رونمایی کرد

پاناسونیک به تازگی دوربین ولاگ جدید خود به نام Lumix GH7 را معرفی کرده که به عنوان جانشین محبوب GH6 وارد بازار می‌شود. این دوربین بدون آینه و با فرمت میکرو چهار سوم تنها دو سال پس از عرضه GH6 عرضه می‌شود، که در دنیای فیلم‌برداری بسیار سریع به حساب می‌آید. مدل قبلی GH5 پنج سال پیش از GH6 عرضه شده بود.

سنسور 25.2 مگاپیکسلی BSI CMOS احتمالاً همان سنسوری است که در دوربین عکاسی Lumix LG9 II که اوایل سال جاری معرفی شد، استفاده شده است. این دوربین همچنین، به لطف سیستم فوکوس خودکار با تشخیص فاز (PDAF) عملکرد فوکوس خودکار بهبود یافته‌ای دارد که بسیار مورد تقاضا بوده است. همچنین یک الگوریتم تشخیص فوکوس خودکار بلادرنگ برای استفاده در هواپیماها و قطارها اضافه شده است.

GH7 برای ویدیو طراحی شده و به نظر می‌رسد در این زمینه عملکرد خوبی دارد. اکنون از ضبط داخلی ProRes RAW با وضوح حداکثر 5.7K 30p به همراه ProRes مانند قبل پشتیبانی می‌کند و می‌تواند ویدیوی 5.8K 60p 10-bit H.265 ضبط کند. همچنین می‌تواند 4K را با حداکثر سرعت 120fps یا Full HD را با سرعت 240fps ضبط کند. این دوربین به هر دو شکاف کارت حافظه SD UHS II و CFexpress مجهز شده، که دومی برای ضبط ProRes و ProRes RAW ضروری است.

علاوه بر ProRes RAW برای ویدیو، از ضبط صوت 32 بیت Float نیز پشتیبانی می‌کند. پاناسونیک می‌گوید ضبط Float “نیاز به تنظیم سطح ضبط صدا در حین فیلم‌برداری را از بین می‌برد”، اگرچه نیاز به یک آداپتور XLR جداگانه دارد. تکنولوژی تثبیت تصویر نیز بهبود یافته که شامل اصلاح انحراف پرسپکتیو برای ویدیوها می‌شود. وزن این دوربین هنوز مشخص نیست و GH6 قطعاً در دسته سنگین‌تر قرار داشت. عمر باتری مدل قبلی نیز نسبتاً کوتاه بود و حداکثر 400 عکس ثابت و حدود یک ساعت فیلم‌برداری مداوم 4K را ارائه می‌داد.

با این حال، این دوربین باید قادر به فیلم‌برداری برای مدت زمان طولانی باشد، زیرا پاناسونیک یک فن خنک کننده برای دفع حرارت اضافه کرده است. همچنین مقاوم در برابر پاشش آب، گرد و غبار و یخ‌زدگی تا دمای 14 درجه فارنهایت است. GH7 از یکپارچه‌سازی بومی دوربین به ابر از طریق Frame.io ادوبی پشتیبانی می‌کند که تصاویر و ویدیوها را به طور خودکار در فضای ابری آپلود می‌کند. در مجموع، این یک به‌روزرسانی ارزشمند به این خط تولید به نظر می‌رسد. جدیدترین و بهترین دوربین ولاگ پاناسونیک از ماه جولای با قیمت 2200 دلار در دسترس خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا