نرم افزار و اینترنت

اپل iOS 18 با قابلیت های جدید معرفی شد

پس از ماه‌ها شایعه و افشاگری، iOS 18 رسماً معرفی شد. این به‌روزرسانی بزرگ نرم‌افزاری در جریان سخنرانی اصلی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) پیش‌نمایش شد و دارای ویژگی‌ها و بهبودهای زیادی برای کاربران آیفون است. از امکانات سفارشی‌سازی و ویژگی‌های حریم خصوصی گرفته تا موارد دیگر، iOS 18 همه چیزهایی که کاربران انتظار دارند را در نظر گرفته است.

با شروع از سفارشی‌سازی، اپل به کاربران کنترل زیادی بر صفحه اصلی‌شان می‌دهد. درست مانند کاربران اندروید که از سال 2008 این امکان را داشتند، شما بالاخره قادر خواهید بود صفحه اصلی خود را به طریقی که دوست دارید تغییر دهید. از جابجایی برنامه‌هایتان در صفحه اصلی به طور صحیح گرفته تا تنظیم آیکون‌های سفارشی، کنترل بیشتری نسبت به قبل خواهید داشت. برنامه‌ها حتی با حالت تاریک تنظیم می‌شوند و می‌توانید آنها را به هر رنگی که می‌خواهید تغییر دهید.

کنترل سنتر اپل در iOS 18 با ظاهر جدید و ویژگی‌های بیشتر به‌روزرسانی شده است. کنترل سنتر مکان بسیار مناسبی در آیفون شما برای کنترل بیشتر ویژگی‌های گوشی است، مانند چراغ قوه، اتصال، حالت فوکوس، روشنایی، صدا و موارد دیگر. با iOS 18، این مرکز کنترل جدید، ظاهری شفاف دارد و شما قادر خواهید بود آن را سفارشی‌سازی کنید و موارد را در مرکز کنترل جابجا کنید تا به شکلی که ترجیح می‌دهید از گوشی خود استفاده کنید.

اپل در یک جمله کوتاه و یک تصویر تأیید کرد که RCS به اپلیکیشن پیام‌ (Messages) می‌آید. این بدان معناست که اگر آیفون دارید، می‌توانید با دوستان اندرویدی خود از طریق RCS پیام بدهید، اما جزئیات نحوه عملکرد آن در حال حاضر نامعلوم است. اپل درباره برخی ویژگی‌های دیگر که به اپلیکیشن پیام‌ iOS 18 می‌آید، توضیح مفصلی داد که می توان به ویژگی ارسال با تأخیر که به شما امکان می‌دهد پیام‌ها را زمان‌بندی کنید، به همراه واکنش‌های ایموجی سفارشی به پیام‌ها اشاره کرد. پیام‌ها همچنین قابلیت استایل‌دهی به متن را اضافه می‌کنند، جایی که می‌توانید افکت‌ها و فرمت‌هایی مانند ایتالیک، زیرخط‌دار و متن پررنگ را استفاده کنید.

اپلیکیشن Photos اپل از پایه بازسازی شده و اکنون با داشتن شبکه عکس در بالا و کتابخانه در پایین دارای نمای واحدی است که بر اساس ورودی‌های شما حرکت می‌کند و تغییر شکل می‌دهد. در زیر گرید، مجموعه‌هایی را مشاهده خواهید کرد که به شما امکان می‌دهند موضوعات را بر اساس زمان، افراد، خاطرات، سفرها و موارد دیگر مرور کنید. حتی می‌توانید عکس‌های “روزهای اخیر” را ببینید و افراد را بر اساس چهره‌هایشان گروه‌بندی کنید.

همچنین اگر گیمر هستید و دوست دارید بازی‌ها را روی گوشی هوشمند خود بازی کنید، حالت بازی (Game Mode) را دوست خواهید داشت. این حالت فعالیت‌های پس‌زمینه را به حداقل می‌رساند، عمر باتری و عملکرد را به حداکثر می‌رساند و تأخیر به کنترلرها و ایرپادها را کاهش می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا