نرم افزار و اینترنت

امکان استفاده از ایموجی در مروگر گوگل کروم فراهم شد

امروزه ایموجی ها در مکالمات اینترنتی، به جزء مهمی از فرهنگ عامه تبدیل شده اند به طوری که گاهی انتقال مفاهیم و احساسات بدون استفاده از آن ها ممکن نیست. این ایموجی ها به خاطر دسترسی راحت تر معمولا در تلفن های هوشمند بیشتر از دسکتاپ استفاده می شوند. گاهی پیش می‌آید برای پاسخ به پیام‌ در فروم‌ها، جستجو‌های خاص و غیره نیاز به ارسال اموجی یا همان شکلک‌ها را داریم. اما از آنجایی که در همه‌جا، کیبورد‌ها و بخش های دارای شکلک‌ها موجود نیست، باید ترفندی برای ارسال آن‌ها وجود داشته باشد.

حالا به نظر می‌رسد که گوگل تصمیم گرفته این مشکل را برای کاربران کامپیوترهای شخصی حل کند. براساس اطلاعات منتشر شده افرادی که از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنند، از مدتی دیگر به یک میان‌بر برای ارسال اموجی دسترسی خواهند داشت. گزارش‌های جدید به این موضوع اشاره می‌کنند که گوگل روی روشی بسیار سریع برای ارسال اموجی از طریق کامپیوترهای شخصی کار می‌کند. در این روش کاربران در فضای وب روی هرجایی که توانایی نوشتن داشته باشند، کلیک راست می‌کنند و منوی ایموجی‌ها را مشاهده خواهند کرد. گفته شده این ویژگی روی سیستم‌های ویندوز، لینوکس و سیستم عامل کروم کار می‌کند.

برای آزاد شدن دسترسی به ایموجی ها در کروم، کافیست عبارت chrome://flags را در نوار آدرس مرورگر وارد کرده و سپس به جستجوی emoji بپردازید. حالا باید گزینه  chrome://flags/#enable-emoji-context-menu را از تنظیمات اپ فعال کنید. با این کار دسترسی به تمام ایموجی های استاندارد یونیکد برایتان فراهم می شود تا بتوانید از آن در محیط مرورگر استفاده کنید. این امکان در حال حاضر به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می گیرد و به زودی در اختیار افراد بیشتری قرار خواهد گرفت. قطعا این ویژگی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا