طبق هر سال گوگل امسال هم کنفرانس سالانه توسعه دهندگان I/O 2018 را در شهر کالیفرنیای آمریکا برگزار و اقدام به معرفی چند محصول جدید کرده است.  قبل از افتتاحیه واحد Google Reaserch به Google AI رسماً تغییر نام داد و نشان داد که گوگل تمام هم‌وغم خود را روی توسعه هوش مصنوعی گذاشته است. بینایی رایانه‌ای، پردازش زبان طبیعی و تحقیق روی شبکه‌های عصبی بخشی از واحد تازه بازسازی‌شده خواهد بود.

طبیعی‌تر شدن مکالمات با گوگل اسیستنت

گوگل در کنفرانس گوگل I/O 2018 از قابلیت مکالمه‌ی پیوسته‌ی گوگل اسیستنت رونمایی کرد. حالا دیگر به‌جای اینکه هر بار بگویید Hey Google یا OK Google، کافی است این فرامین را فقط در ابتدای صحبت با این هوش مصنوعی بیان کنید. همچنین به‌زودی قابلیت پرسیدن چندین سوال در یک درخواست، امکان‌پذیر می‌شود. تمام این ویژگی‌ها در طی هفته‌های آینده روانه‌ی این دستیار صوتی می‌شوند.

افزایش امکانات گوگل فتوز به لطف هوش مصنوعی

گوگل فوتوز مجهز به نسخه جدید هوش مصنوعی شد. ویرایش عکس و ایجاد کولاژ به‌صورت خودکار روی گوگل فوتوز تعریف‌شده بود اما قابلیت‌های جدیدی روی این نرم‌افزار از طریق هوش مصنوعی افزوده‌شده که چرخاندن خودکارعکس، شفافیت خودکار و … ازجمله این ویژگی‌های جدید است که رونمایی شد. گوگل می‌خواهد این اپلیکیشن را به مرکزی برای تمام عکس‌ها و ویدیوهای کاربران تبدیل کند و به همین خاطر همواره با ارائه‌ی ابزارها و قابلیت‌های جدید، به دنبال جلب توجه کاربران است. آپلود عکس‌های بیشتر در این سرویس، به معنای بهبود عملکرد گوگل در زمینه‌ی تشخیص عکس‌ها است و چنین موضوعی نه‌تنها منجر به بهبود تجربه‌ی کاربری می‌شود، بلکه تأثیر زیادی در بهبود سرویس‌های گوگل هم دارد.

ورود گوگل اسیستنت و یوتیوب به تلویزیون های هوشمند

«Smart Display» در نمایشگاه لاس‌وگاس CES 2018 مطرح شد و حالا دستیار صوتی و یوتیوب روی این نمایشگرهوشمند افزوده‌شده است. قراراست این محصول در جولای عرضه شود و کاربر یک نمایشگرهوشمند با قابلیت‌های بالا خواهد داشت.  بنا به اعلام گوگل، اولین سری از نمایشگرهای هوشمند این شرکت، در ماه ژوئیه عرضه می‌شوند و این نمایشگرها از گوگل اسیستنت و یوتیوب بهره می‌برند. گوگل بعد از موفقیت‌های مهمی که در زمینه‌ی دستیار صوتی هوشمند به دست آورده، حالا می‌خواهد قابلیت‌های بصری هم به این دستیار اضافه کند.

ورود گوگل اسیستنت به اپلیکیشن گوگل مپس

دستیار صوتی گوگل وارد «گوگل مپس» می‌شود و این تابستان هم روی آی او اس و هم روی اندروید نصب خواهد شد. داشتن نقشه هوشمندتر باقابلیت‌های صوتی بیشتر را خواهیم دید.  علاوه بر این، قرار است نرم‌افزار دوربین گوگل هم با گوگل مپس یکپارچه شود. این یعنی، با استفاده از نرم‌افزار گوگل لنز می‌توان ساختمان‌ها، متن‌ها یا دیگر موارد را شناسایی کرد و به لطف این مشخصه، مسیریابی سه‌بعدی به کار ساده‌تری بدل می‌شود.

معرفی نسل جدید پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی 

در مراسم امسال مدیر عامل گوگل از سخت‌افزار یادگیری ماشینِ TPU و پردازنده Tensor که 8 برابر قوی‌تر از مدل سال قبل است، در مراسم امسال رونمایی کرد. به گفته‌ی او، قدرت این تراشه حدود ۸ برابر بیشتر از مدل سال گذشته است و حالا قدرت پردازشی آن به بیش از ۱۰۰ پتافلاپس رسیده است. گوگل همانند دیگر غول‌های فناوری، با توسعه‌ی تراشه‌های قدرتمند هوش مصنوعی، می‌خواهد در این زمینه به خودکفایی برسد.

بهره‌گیری از هوش مصنوعی در بازطراحی اپلیکیشن Google News

همانند فیس بوک، گوگل نیز اقدام به بازطراحی مجدد اپلیکیشن Google News با هوش مصنوعی کرده و و اخبار را بر اساس نوع کاربر چینش می‌کند. این شرکت در کنفرانس گوگل I/O 2018 اعلام کرد که در نسخه‌ی جدید اپلیکیشن Google News، کاربران به‌راحتی می‌توانند جدیدترین خبرها را از منابع مورد تایید خود را دریافت کنند. همچنین کاربران می‌توانند از خبرهای موردنظرشان مجله‌ی مجازی درست کنند و همچنین به‌راحتی قادر به دریافت خلاصه یا مشروح خبرها خواهند بود.

رونمایی از کیت جدید ML Kit برای توسعه دهندگان توسط گوگل

گوگل در کنفرانس امسال از ML Kit رونمایی کرد رونمایی از کیتِ ML برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری روی آی او اس و اندروید که اجازه نصب یادگیری ماشین روی اپلیکیشن‌های گوگل را فراهم می‌سازد. این مدل‌ها از قابلیت‌هایی مانند خوانش متن، تشخیص چهره، اسکن بارکد و تشخیص لندمارک‌ها یا نقاط دیدنی بهره می‌برند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *