صاحبان هدست های واقعیت مجازی Oculus و متا Quest به زودی مجبور نخواهند شد از حساب های فیس بوک خود برای لینک دادن و استفاده از دستگاه های خود استفاده کنند، که انتقاد بزرگی از این پلتفرم بوده است. مارک زاکربرگ امروز Meta accounts را معرفی کرد، یک پلتفرم کاملاً جدید که به طور خاص برای ورود و مدیریت دستگاه‌های متا ساخته شده است.

دارندگان هدست واقعیت مجازی متا پس از این تغییر به یک حساب متا و یک پروفایل Meta Horizon نیاز دارند که جایگزین نیاز فعلی فیس بوک می شود. کسانی که هنوز از حساب های Oculus برای ورود استفاده می کنند، همانطور که قبلاً اعلام شده بود، می توانند تا اول ژانویه 2023 این کار را انجام دهند. فیسبوک با انتشار پستی در وبلاگش توضیح می دهد:

اکانت متا شما یک پروفایل رسانه اجتماعی نیست؛ به شما امکان می دهد وارد دستگاه های VR خود شوید و برنامه های خریداری شده خود را در یک مکان مشاهده و مدیریت کنید. در آینده، ما عملکرد حساب متا را گسترش خواهیم داد تا بتوانید از آن برای ورود به سایر دستگاه های متا استفاده کنید.

گزینه لینک دادن حساب‌های فیس‌بوک یا اینستاگرام به حساب متا همچنان برای کسانی که می‌خواهند به امکاناتی مانند لیست دوستانشان در آن پلتفرم‌های اجتماعی دسترسی داشته باشند، در دسترس خواهد بود. در همین حال، پروفایل Meta Horizon که همچنین مورد نیاز است، به پروفایل اجتماعی کاربر VR تبدیل می شود که در واقعیت مجازی و از طریق سایر پلتفرم ها قابل دسترسی است. این پورتال به کاربران متا اجازه می‌دهد شخصیت واقعیت مجازی خود را از نام و عکس پروفایل گرفته تا آواتار و سایر جنبه‌ها سفارشی کنند.

Meta Account menu

پس از این تغییر، تمامی دوستانی که کاربران Oculus در حال حاضر دارند در این قالب جدید اینستاگرام مانند فالوور خواهند شد. تنظیمات جدید حریم خصوصی نیز بخشی از پروفایل های Meta Horizon هستند، و در سه گزینه از همان ابتدا ارائه می شود: Open to Everyone، Friends and Family، و Solo، با سفارشی سازی بیشتر پس از انتخاب. علامت‌گذاری پروفایل به‌عنوان خصوصی نیز به‌عنوان یک گزینه در دسترس است، که کنترل هر درخواست دنبال‌کننده‌ای که دریافت می‌شود را ارائه می‌دهد، اما دیگران را از مشاهده پروفایل Horizon مسدود نمی‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *