در 4 فوریه 2014، مایکروسافت مدیرعامل جدید خود را در فضای ابری پیدا کرد – رئیس Azure ساتیا نادلا مسئولیت اصلی را به عهده گرفت، استیو بالمر بازنشسته شد و بیل گیتس از سمت خود به عنوان رئیس استعفا داد. اکنون، پس از رشد مایکروسافت و تبدیل شدن به یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان، نادلا اکنون به اتفاق آرا به عنوان رئیس هیئت مدیره مایکروسافت انتخاب شده است.

از سال 2000 تاکنون، این اولین باری است که مدیر اجرایی و رئیس هیات مدیره‌ مایکروسافت هر دو یک شخص بوده‌اند. بیل گیتس که موسس و رئیس هیئت مدیره‌ مایکروسافت محسوب می‌شد، در سال 2000 به صورت داوطلبانه از جایگاه مدیر اجرایی استعفا داد. گیتس در ادامه در سال 2020 از سمت ریاست هیات مدیره نیز استعفا داد و مایکروسافت را به طور کامل ترک کرد. مایکروسافت اکنون به طور کامل تحت کنترل ساتیا نادلا قرار دارد.

مایکروسافت در کنار نادلا موفق شده است با قدرت فراوان، پادشاه بازار کامپیوتر‌های خانگی شود. ویندوز 10 نسبت به سال‌های گذشته اکنون از همیشه محبوب‌تر شده است و کمپانی قرار است بر خلاف وعده‌های قبلی خود، ویندوز 11 را به زودی معرفی کند. این در حالی است که ویندوز 10 قرار بود به عنوان یک سرویس آنلاین و همیشگی به کاربران ارائه شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *