نرم افزار و اینترنت

نسخه نهایی اندروید P با نام Pie به طور رسمی منتشر شد

پس از ارائه چندین نسخه بتای اندروید پی، سرانجام گوگل نسخه نهایی سیستم عامل اندروید P را با نام Android 9 Pie برای دیوایس های پیکسل منتشر کرد. اگر از کاربران گوشی‌های هوشمند سری پیکسل هستید، از امروز می‌توانید به‌روزرسانی اندروید پای را به‌صورت OTA دریافت کنید.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که با نصب به‌روزرسانی اندروید پای تجربه خواهید کرد، سیستم جدید نوار ناوبری است؛ سیستمی که قرار است جایگزین سه آیکون قدیمی بازگشت، هوم و مرور اپ‌های در حال اجرا، در نوار ناوبری شود، این آیکون‌ها جای خود را به سیستمی تطبیق‌پذیر و کلید هومی می‌دهند که به کاربر اجازه می‌دهد به‌جای فشردن کلید قدیمی مرور، با سوایپ‌کردن بین اپ‌های در حال اجرا جابه‌جا شود.

اکنون می‌توان با سوایپ به بالا فهرست تمام اپ‌های اخیر و اپ‌هایی را مشاهده کرد که از نظر گوگل برای شما پراستفاده هستند، با سوایپ دومی نیز می‌توان منوی اپلیکیشن‌ها را مشاهده کرد؛ البته شما می‌توانید در صورت تمایل از همان نوار ناوبری قدیمی استفاده کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های غایب در این نسخه اندروید پای قابلیت slices یا برش‌هاست. این قابلیت به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد تا برخی از قابلیت‌های خود را به بخش جستجو بیاورند. به‌طور مثال اگر واژه Lyft (تاکسی اینترنتی) را جستجو کنید دکمه‌ای برای درخواست سریع خودرو نمایان خواهد شد. این قابلیت هم پاییز عرضه خواهد شد.

گقتنی است که قابلیت Digital Wellness در سیستم‌عامل اندروید پای در دسترس نیست و کاربران پیکسل باید در برنامه‌ی بتای این قابلیت ثبت‌نام کنند؛ اما می‌دانیم که سلامت دیجیتال، داشبوردی خواهد بود که در آن می‌توانید مدت‌زمان صرف‌شده برای هر اپلیکیشن را پایش کرده و برای آن‌ها محدودیت زمانی تعریف کنید. قابلیت دیگری موسوم به Wind Down وجود دارد که حالت Night-Light و Do Not Disturb را فعال کرده و پیش از زمان خواب کاربر، نمایشگر را سیاه‌وسفید می‌کند.

از دیگر قابلیت های این نسخه می توان به تایمر برای استفاده از اپلیکیشن‌ها، نمایش میزان استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، هوش مصنوعی برای بهبود رابط کاربری و دوام شارژ باتری، پیشتیبانی از بریدگی صفحه‌نمایش و بهبود انتخاب متن اشاره کرد. از همین حالا کاربران گوشی‌های پیکسل ۱ و پیکسل ۲ می‌توانند اندروید پای را دریافت کنند اما به گفته گوگل آپدیت برای دستگاه‌های مجهز به اندروید وان بعداً از راه خواهد رسید. برای گوشی‌های غیرگوگلی سامسونگ، هواوی، ال‌جی و … نیز زمان انتشار آپدیت به آماده‌سازی آن توسط شرکت سازنده بستگی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا