موبایل و تبلت

هواوی از گوشی های آنر 8X و 8X Max رونمایی کرد

هواوی به تازگی دو گوشی هوشمند جدید با نام آنر 8 ایکس و آنر 8 ایکس مکس رونمایی کرد.  سازندگان از یک صفحه نمایش و باتری بزرگ با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 18 وات هواوی استفاده کرده‌اند.

گوشی 8 ایکس نمایشگر 6.5 اینچی و 8 ایکس مکس نمایشگر 7.12 اینچی با رزولوشن 1080×2244 پیکسل دارد. البته با اینکه در ظاهر ابعاد نمایشگرهای هر دو محصول جدید هواوی، بزرگ به‌نظر می‌رسد؛ ولی نسبت تصویر در آنها به‌گونه‌ای است که به‌نظر می‌رسد از حالت معمول، ارتفاع بیشتری دارند. هر دو گوشی هوشمند جدید آنر، از سایر جهات شبیه به آنر 7X معرفی‌شده در سال گذشته‌ی میلادی هستند. آنر ۸ ایکس و آنر ۸ ایکس مکس از سنسور اثر انگشت در پنل پشتی و ماژول دوربین عقب دوگانه بهره‌ می‌برند.

هر دو گوشی دارای پورت میکرو یواس‌بی بوده و از شبکه‌ی وای‌فای ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی می کنند. هر دو محصول جدید، از اندروید اوریو و رابط کاربری اختصاصی هواوی بهره می‌برند. آنر 8X از تراشه‌ی کرین ۷۱۰ هواوی و آنر 8X Max از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۳۶ کوالکام بهره می‌برد. آنر ۸X با نمایشگر کوچکتر، از دوربین‌هایی با وضوح بالاتر و همچنین نمایشگر با رزولوشن بالاتر بهره می‌برد؛ در حالی که آنر 8 ایکس مکس با صفحه نمایش بزرگتر، از رزولوشن پایین‌تری برخوردار است که زیاد جالب نیست. آنر ۸ ایکس دارای ظرفیت حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی است، در حالی که آنر ۸ ایکس مکس حداکثر از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برد. همچنین آنر ۸ ایکس مکس با باتری بزرگ‌تر ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی  کار می‌کند.

از بین دو گوشی هوشمند معرفی‌شده، تنها آنر ۸X در سایر بازارهای خارج از چین به‌فروش خواهد رسید. آنر ۸ ایکس با قیمتی بالاتر از ۲۰۰ دلار روانه‌ی بازار شده است که با توجه به قیمت ۲۰۰ دلاری آنر ۷ ایکس، این قیمت‌گذاری منطقی به‌نظر می‌رسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا