دوربین های دیجیتال

کانن، اولین دوربین فول فریم بدون آینه EOR S را معرفی کرد

پس از چندین ماه انتشار شایعات و اخبار، کانن از نخستین دوربین فول فریم بدون آینه خود با نام EOR S به طور رسمی پرده برداشت. کانن EOS R از مانت جدید RF‌ بهره می‌برد تا راه طولانی برای افزایش لنز‌های اختصاصی خود داشته باشد؛ البته به لطف آداپتور RF، کاربران امکان استفاده از لنز‌های سیستم EF دوربین‌های DSLR کانن را خواهند داشت.

دوربین EOS R دارای سنسور فول فریم 30.3 مگاپیکسلی با رنج ISO صد تا 40 هزار است. این سنسور از فوکس خودکار dual-pixel بهره می برد که با پردازنده تصویری DIGIC 8 ساخت کنون همراه شده است. صفحه نمایش لمسی تماماً قابل چرخشی، صفحه نمایش الکترونیکی OLED منظره یاب و پنل نمایشگر اطلاعات در قسمت بالا از دیگر امکانات این دوربین به حساب می آید. به لطف پردازنده‌ی قدرتمند DIGIC 8، قابلیت عکاسی پیاپی با نرخ ۸ فریم بر ثانیه، فیلمبرداری با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، منظره‌یاب الکترونیکی با ۳.۶۹ میلیون نقطه، نمایشگر لمسی چرخان و باتری با قابلیت ثبت ۳۷۰ تصویر، از دیگر قابلیت‌های دوربین جدید کانن هستند.

بیشترین تغییر را در قسمت زوم، فوکس دستی و دیگر تنظیمات مربوط به لنز می توانیم مشاهده کنیم. قابلیت جدید به شما این امکان را می دهد که توسط یک حلقه کنترلی تنظیمات لازم برای این بخش ها را مانند دیافراگم از خود لنزها اعمال کنید. البته در سمت چپ پشت دوربین یک نوار کنترلی قرار گرفته است که برای کاربردهای متفاوت دیگری استفاده خواهد شد.

اولین لنزهای دوربین EOS R عبارتند از: 24-105mm f/4 L، 50mm f/1.2 L، 28-70mm f/2 L و 35mm f/1.8  ماکرو. کانن همچنین سه آداپتور برای درگاه های لنزهای EOS SLR عرضه کرده است که یکی از آنها  برای حلقه کنترل EOS R است. بدنه تنهای این دوربین 2299 دلار قیمت خواهد داشت، اما اگر بخواهید آن را با لنزهای 24-105 mm تهیه کنید باید 3399 دلار بپردازید. فروش EOS R از واخر اکتبر (اوایل آبان ماه) آغاز می شود، البته امکان پیش خرید آن از 12 سپتامبر (21 شهریور) وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا