نرم افزار و اینترنت

تلگرام 5.0 با قابلیت با ویژگی‌های جدید برای iOS منتشر شد

تلگرام به تازگی نسخه جدیدی اپلیکیشن محبوبش را که بر پایه Swift توسعه داده شده، برای سیستم عامل آی‌اواس منتشر شد.  اگر در حال حاضر از نسخه قدیمی تر تلگرام استفاده می کنید، با بروزرسانی به نسخه جدید هیچ تفاوتی را از نظر محیط کاربری برنامه احساس نمی کنید چرا که نسخه 5.0 دقیقا مانند نسخه پیشین است.

بعد از دریافت آپدیت نسخه 5.0 تلگرام قرار نیست از نظر ظاهری با تغییرات زیادی رو به شوید، چرا که اصل تغییرات، در پشت پرده و جایی که توسط کاربران قابل مشاهده نیست رخ داده است. ارتباط با سرورها و پایگاه داده درون زبان سوئیفت با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد، به همین دلیل با وجود عدم اعمال تغییرات ظاهری زیاد در نسخه 5.0 تلگرام انتظار داریم حین استفاده از آن، تفاوت را نسبت به نسخه‌های پیشین احساس کنید. مصرف انرژی بهینه‌تر مزیت دیگر بازنویسی تلگرام با استفاده از زبان برنامه‌نویسی جدید اپل است.

به عنوان یک قابلیت‌ جدید باید به نوتیفیکیشن‌های درون برنامه‌ای قابل گسترش اشاره کرد که به کاربران کمک می‌کند بدون نیاز به نیاز به توجه به پیام‌های ارسال شده، بر روی همان کاری که درون اپلیکیشن مشغول انجام هستند تمرکز کنند. پیشتر، وقتی درون اپلیکیشن تلگرام پیامی دریافت می‌کردید، می‌بایست بعد از پایین کشیدن پنجره نوتیفیکیشن وارد گفتگوی مربوط به شخص ارسال‌کننده پیام شده و بعد از اتمام مکالمه، با بستن این گفتگو به سراغ قسمت دیگری که پیشتر درون آن مشغول بودید برمی‌گشتید.

علاوه بر این، در نسخه جدید تلگرام نمایش پیام های خوانده نشده اصلاح شده است و حالا صرفا تعداد پیام های چت هایی که در حالت سکوت تنظیم نشده اند، نشان داده میشود. بنابراین عددی که برای پیام های رویت نشده نشان داده خواهد شد، به مراتب کمتر از قبل خواهد بود و دیگر تعداد پیام های یک گروهی که نوتیفیکیشن آن غیر فعال شده، نمایش داده نمیشود. همچنین مسیریابی در گفت و گوهای شلوغ نیز بهبود پیدا کرده و حال میتوانید تاریخ پیامی که برای شما ارسال شده مشاهده کنید و حتی پیام ها را بر اساس تاریخ، دسته بندی کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا