موبایل و تبلت

گوشی Realme U1 معرفی شد؛ اولین گوشی مجهز به تراشه Helio P70

اوپو از نخستین گوشی مجهز به پردازنده Helio P70 مدیاتک با نام Realme U1 رونمایی کرد. این گوشی که به لحاظ ظاهری شباهت زیادی به Realme 2 Pro دارد.

گوشی Realme U1 نمایشگر 6.3 اینچی داشته که دارای پنل IPS LCD و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل است. به گفته این شرکت ۹۰.۸ درصد از سطح جلویی را پوشش داده است. همچنین نمایشگر گوشی با لایه محافظ گوریلا گلس 3 پوشش داده شده است. دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی Realme U1 از سنسور IMX576 سونی با پیکسل‌های ۰.۹ میکرونی استفاده می‌کند که قرار است با فناوری pixel binning عملکرد خوبی در نور کم داشته باشد. دوربین‌های پشتی اما ۱۳+۲ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی پرتره انتخاب شده‌اند ولی برخلاف Realme 2 Pro خبری از فیلم‌برداری 4K نیست.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، این نخستین موبایلی است که به پردازنده میان رده Helio P70 مدیاتک مجهز گشته و دارای چهار هسته Cortex-A73 و چهار هسته Cortex-A53 در کنار پردازنده گرافیگی Mali-G72 است. U1 در دو نسخه با رم و حافظه داخلی ۳ و ۳۲ گیگابایتی یا ۴ و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد و قابلیت گسترش حافظه با microSD را نیز دارد. به گفته اوپو این تراشه بازی با نرخ 60fps را تضمین می‌کند اما با توجه به تراشه گرافیکی شاید منظور اوپو بازی‌های نسبتاً‌ سبک باشد. به‌هرحال این گوشی با اندروید ۸.۱ و رابط کاربری Color OS 5.2 عرضه خواهد شد که امکانات مالتی‌تسکینگ ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.

برای تامین انرژی سخت افزار، نیز U1 از باتری با ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی استفاده و با توان ۱۰ واتی شارژ می‌شود. از سایر مشخصات این گوشی می‌توان به رادیو FM، پشتیبانی از VoLTE در دو سیم‌کارت و ترجمه آفلاین زبان‌های هندی و انگلیسی اشاره کرد. گوشی Realme U1 در سه رنگ مشکی، طلایی و آبی عرضه خواهد شد و قیمت آن برای نسخه‌های ۳/۳۲ و ۴/۶۴ گیگابایتی به ترتیب ۱۷۰ و ۲۱۵ دلار خواهد بود. زمان عرضه این گوشی هم ۱۴ آذرماه اعلام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا