سخت افزار

مدیاتک از تراشه Helio M70 با پشتیبانی 5G رونمایی کرد

بعد از معرفی تراشه اسنپدراگون 855، حالا نوبت به مدیاتک رسیده با رونمایی از Helio M70 در چین، چیپست جدید خود را با پشتیبانی از نسل بعدی اینترنت پیش روی همگان قرار دهد.

این مودم از استاندارد 5G NR پشتیبانی می‌کند که به دستگاه‌ها توانایی برقراری ارتباط دیتا با سرعت حداکثر 5 گیگابیت بر ثانیه را می‌دهد. اما یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این مودم توانایی پشتیبانی از همه شبکه‌های موبایل یعنی 4G، 3G و 2G است و این بدان معناست که با استفاده از Helio M70 دیگر نیازی به استفاده از چندین مودمک در یک دستگاه موبایل نیست و  شرکت‌ها تنها با استفاده از این مودم می‌توانند همه احتیاجات فرکانسی خود را پوشش دهند.

همچنین از انواع معماری‌های شبکه NSA ،SA و NR نیز پشتیبانی می‌کند. به علاوه، در آن می‌توان HPUE، پوشش باند فرکانسی پایین‌تر از 6 گیگاهرتز و دیگر تکنولوژی های کلیدی 5G را پیدا کرد. علاوه بر این مودم M70 توانایی پشتیبانی از آخرین استاندارد کدگذاری 3GPP Release 15 را داراست که می‌توانند تنها با استفاده از تجمیع حامل‌ها در ارتباط رادیویی به سرعت‌های بالای ارتباطی تا زیر 6 گیگابیت بر ثانیه برسد.

TL Lee، مدیر داخلی واحد کسب و کار ارتباطات بی سیم این کمپانی در مورد تراشه مدیاتک هلیو ام 70 می‌گوید شرکت، خود را در به‌کارگیری جدیدترین فناوری ها متعهد می‌داند.

با اقتصادی‌سازی اولین چیپست 5G یعنی هلیو ام 70، کاربران می‌توانند تجربه‌ای خوب از نسخه تکامل‌یافته و کامل‌شده شبکه 5G داشته باشند. در آینده، 5G و زمینه‌های به‌کارگیری هوش مصنوعی رشد خواهد کرد و در نتیجه آن، شاهد بهبود تجربه اتصال کاربران در زمینه‌های مختلفی همچون گوشی های موبایل و خانه‌ها خواهیم بود.

این چیپست در کنار ویژگی‌های سخت‌افزاری بهبودیافته به پلتفرم هوش مصنوعی جدید NeuroPilot 2.0 مجهز خواهد شد که قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی را با سرعت بسیار بالا ارائه می‌دهد. تراشه مدیاتک هلیو ام 70 به صورت هم‌زمان از اتصال LTE و 5G (همان EN-DC) پشتیبانی کرده و مطمئن می‌شود که در صورت غیاب 5G، گوشی موبایل شما با شبکه‌های دیگر 3G ،2G و 4G سازگاری کامل خواهد داشت.

به گفته مدیاتک، تراشه جدید آنها به تولیدکنندگان تلفن های هوشمند اجازه می‌دهد تا دستگاهی باریک، کوچک و قوی را با مصرف پایین‌تر برق تولید کنند. مطابق با اطلاعات موجود نیز نخستین دستگاه‌های مجهز به هلیو ام 70 از نیمه دوم سال 2019 روانه بازار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا