سخت افزار

رونمایی MSI از دسکتاپ گیمینگ مجهز به تراشه نسل 12 اینتل

شرکت MSI مجموعه ای از دسکتاپ های جدید و مانتیورهای گیمینگ رونمایی کرده است. دسکتاپ های جدید بازی MSI به جدیدترین پردازنده های نسل دوازدهم Alder Lake اینتل مجهز شده اند. فناوری پیشرفته پردازش اینتل 7 با معماری هیبریدی که ترکیبی از P-Core (عملکرد) و E-Core (کارایی) است، عملکرد چند رشته ای را تا 47 درصد افزایش می دهد.

عملکرد بازی نیز نسبت به نسل قبل بیش از 13 درصد افزایش داشته است. مجموعه کامل دسکتاپ های بازی سری K از حافظه DDR5 با سرعت خواندن تا 60 درصد بیشتر از نسل قبلی مجهز به DDR4 استفاده می کنند. این می‌تواند سرعت خواندن داده‌ها را برای بازیکنان فراهم کند. علاوه بر این، دسکتاپ های گیمینگ نسل 12 ام اس آی همگی به ویندوز 11 مجهز هستند.

فناوری ذخیره‌سازی مستقیم می‌تواند به بازیکنان کمک کند تا بازی‌ها را سریع بخوانند در حالی که عملکرد خودکار HDR حتی می‌تواند صحنه‌های بازی SDR را به کیفیت HDR ارتقا دهد. این بار MSI تمام مدل‌های جدید پردازنده‌های آنلاک‌شده اینتل از سری دوازدهم در مجموعه MEG Aegis Ti5، MEG Trident X و MAG Codex X5 عرضه کرد.

مدل پرچمدار MEG Aegis Ti5 12th مجهز به پردازنده Intel Core i9-12900K و کارت گرافیک NVIDIA RTX 3090 است. عملکرد نهایی آن با فناوری خنک کننده انحصاری Silent Storm Cooling 4 MSI جفت شده که می تواند به طور کامل با عملکرد پردازنده i9K و کارت گرافیک RTX 3090 مطابقت داشته باشد. اولین HMI Gaming Dial در جهان نه تنها به بازیکنان اجازه می دهد تا به سرعت تنظیمات عملکرد سیستم را تغییر دهند، بلکه به بازیکنان امکان می دهد انیمیشن مورد علاقه خود را روی LCD سفارشی کنند.

برای سری Trident با اندازه های جمع و جور، MSI از مشکلات عملکرد خنک کننده عبور می کند و همچنان MEG Trident X 12th را با عملکرد پردازنده بهبود یافته مجهز می کند. ظرفیت اتلاف گرما سیستم به لطف فناوری انحصاری اتلاف حرارت “Silent Storm” 3 و هیت سینک بزرگتر بهبود یافته است. سطح اتلاف حرارت نسبت به نسل قبلی 26 درصد افزایش یافته و به بازیکنان اجازه می دهد تا نرم ترین اجرای بازی را تجربه کنند.

سری Codex در بازار محبوب است. MAG Codex X5 12th دارای ظاهری تهاجمی، پنل جانبی شیشه ای بزرگ و جلوه های نور RGB است که بازیکنان می توانند آزادانه با نرم افزار تنظیم کنند. MAG Codex X5 12th به پردازنده Core i9-12900K اینتل و کارت گرافیک NVIDIA RTX 3090 مجهز شده است. بازی های 3A را می توان به راحتی اجرا کرد و با اترنت 2.5G و شبکه WiFi 6E، بازیکنان می توانند بدون معطلی بازی های آنلاین را تجربه کنند.

با عرضه پردازنده نسل دوازدهم اینتل و ویندوز 11، MSI پیش‌بینی می‌کند که کاربران بیشتر و بیشتری به رنگ و کیفیت تصویر اهمیت می‌دهند زیرا پی سی و لپ تاپ عملکرد قدرتمندتری را با پردازنده‌های نسل بعدی ارائه می‌کنند.

QD Premium Color – استاندارد جدید مانیتور بازی

MSI آخرین آپدیت سری QD را ارائه کرده که یک استاندارد جدیدی از مانیتور گیمینگ است. QD Premium Color نه تنها فیلم کوانتوم دات را در مانیتور مجهز می کند، بلکه نرم افزاری را نیز بهینه می کند که به بهبود کالیبراسیون رنگ کمک می کند. این طرح ها به گونه ای ساخته شده اند که گیمرها بتوانند بهترین رنگ های درون بازی را داشته باشند. اولین دسته از مانیتورهای رنگی پریمیوم QD MPG Artymis 273CQRX-QD و MPG Artymis 273CQR-QD و جدید MEG 341 Mini LED هستند.

MSI از همکاری با سازنده پنل معروف جهان خبر داد. این بار، MSI از اولین مانیتور 34 اینچی جهان با فناوری مینی LED توسط راه حل AUO AmLED رونمایی کرد. این مانیتور همچنین دارای نرخ منحنی مرکزی 800R و تا 1000 نیت روشنایی برای برآورده کردن عملکرد HDR 1000 است. البته این مانیتور در QD Premium Color، بالاترین استاندارد رنگی مانیتور گیمینگ نیز فهرست شده که بهترین تجربه بازی را به شما ارائه می دهد.

کنسول گیمینگ

علاوه بر بخش مانیتورهای گیمینگ منحنی و Esports فعلی، MSI اعلام کرد که از آنجایی که آخرین دستگاه کنسول از نرخ رفرش بالا و وضوح 4K پشتیبانی می‌کند، مجموعه‌ای از کنسول های بازی را برای دوستداران کنسول ارائه خواهد کرد. بیشتر گیمرهای کنسول به دنبال بهترین مانیتور با کنسول جدید خود هستند. MSI قبلاً حالت کنسول را با مقیاس کوچک برای کاربران ساخته است که می تواند سیگنال 4K را به مانیتور 2K بگیرد.

اکنون، MSI دستگاهی را ارائه می‌کند که برای گیمرهای کنسول طراحی شده است. ویژگی منحصر به فرد KVM 3.0 ما مثال خوبی است که به گیمرهای کنسول اجازه می دهد از کنترلر کنسول برای دسترسی به منوی تنظیمات مانیتور OSD و تنظیمات کلیدهای مارکو استفاده کنند. گیمرهای کنسول می توانند به راحتی ورودی سیگنال یا تنظیم مانیتور را بدون کنترل از راه دور اضافی تغییر دهند یا بازی را متوقف کنند و سپس کنترلر را رها کنند تا از دست خود برای لمس دکمه های فیزیکی در پشت مانیتور استفاده کنند.

اگر از گیمرهای کنسولی هستید که به دنبال یک مانیتور 144 هرتزی 4K هستید، MSI Optix MPG321UR-QD در حال حاضر یک انتخاب عالی است. Optix MPG321UR-QD زمان پاسخگویی سریع و پشتیبانی از 144 هرتز با وضوح 4K توسط آخرین HDMI 2.1 را ارائه می دهد. این مانیتور همچنین اولین مانیتور MSI با ویژگی های منحصر به فرد KVM 3.0 است.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا