فناوری

سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری هواوی برای بهبود امنیت سایبری

در پنج سال آینده، هواوی تصمیم دارد که دومیلیارد دلار روی امنیت سایبری هزینه کند و این کار را با اضافه‌کردن نیروی انسانی بیشتر و امکانات آزمایشگاهی انجام خواهد داد. دلیل اصلی این اقدام افزایش نگرانی‌های جهانی درباره‌ی خطرهای مرتبط‌ با ابزارهای شبکه‌ی این شرکت است.

Ken Hu، مدیرعامل هواوی، اعلام کرد: «به‌نظر ما، اظهار چنین اتهامات و نگرانی‌هایی باید مبتنی بر اسناد و مدارک حقیقی باشد. بدون ارائه‌ی چنین مدارکی، ما این اتهامات را نمی‌پذیریم و به‌طور کامل آن‌ها را رد می‌کنیم.»

طی سال گذشته، تعدادی از کشورها-عمدتا هم پیمانان آمریکا اتهاماتی راجع به پایین بودن امنیت زیرساخت‌های مخابراتی هواوی مطرح کرده‌اند و این موضوع که دولت چین با بهره‌گیری از این زیرساخت‌ها می‌تواند شبکه‌های مخابراتی دیگر کشورها را زیر نظر قرار بگیرد.

علاوه‌براین، منابع خبری به خبرگزاری رویترز گفته‌اند دولت ژاپن قصد دارد خرید تجهیزات شرکت هواوی را ممنوع کند. رسانه‌های دیگر گزارش داده‌اند سه اپراتور اصلی این کشور قصد ندارند از تجهیزات فعلی و تجهیزات 5G آینده‌ی هواوی استفاده کنند و فرانسه قصد دارد با اضافه‌کردن برخی از تجهیزات هواوی به فهرست هشدار بالا به‌صورت ضمنی این شرکت را هدف قرار دهد.

در همین زمینه باید به گزارش جدید اشاره کنیم که بر اساس آن، یکی از شروط دولت آمریکا برای ادغام شرکت‌های T-Mobile و Sprint، عدم استفاده شرکت‌های مادر آن‌ها یعنی «دویچه تلکام» (Deutsche Telekom) و «سافت‌بنک» (SoftBank) از تجهیزات مخابراتی هواوی است.

در نهایت باید ببینیم آیا هواوی می‌تواند جلوی این روند تحریم گسترده کشورها را بگیرد یا اینکه روزبه‌روز کشورهای بیشتری به این جریان ملحق می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا