فناوری

ال‌جی از ربات هوش مصنوعی برای خانه هوشمند معرفی کرد

با آغاز نمایشگاه CES 2024 در تاریخ 9 ژانویه، شرکت ها محصولات جدیدی را که در این رویداد به نمایش خواهند گذاشت رونمایی می کنند. امروز، ال‌جی در یک بیانیه مطبوعاتی عامل هوش مصنوعی خانه هوشمند خود را که شامل قابلیت‌های رباتیک و چندوجهی است، افشا کرد. این دستگاه بخشی از چشم انداز این شرکت “خانه صفر کار” است.

عامل خانه هوشمند دارای طراحی چرخ دو پایه است که به آن امکان می دهد آزادانه در یک منطقه به تنهایی حرکت کند. با فناوری‌های چند وجهی خود، می‌تواند به صورت کلامی با مردم تعامل داشته باشد و احساسات را از طریق ژست‌ها و حرکات نشان دهد. این حرکات به دلیل مفاصل پای مفصلی ربات امکان پذیر است. علاوه بر این، ربات دارای تشخیص صدا و تصویر همراه با پردازش زبان طبیعی است که آن را قادر می‌سازد تا زمینه مکالمات را بیاموزد و درک کند و به مخاطب پاسخ دهد.

عامل خانه هوشمند اتصال و کنترل دستگاه های خانه هوشمند و دستگاه های اینترنت اشیاء خانگی (IoT) را به کاربران ارائه می دهد. به گفته ال جی، این ربات با همکاری Qualcomm Technologies ساخته شده و شامل پلتفرم Qualcomm Robotics RB5 است. از این رو این پلتفرم به دستگاه اجازه می دهد تا تشخیص چهره و کاربر را انجام دهد. علاوه بر این، دارای سنسورهای مختلف، بلندگوها و دوربین داخلی است و می‌تواند دما، سطح رطوبت و کیفیت هوای داخل ساختمان را با کمک حسگرهایی که داده‌های محیطی را در زمان واقعی جمع‌آوری می‌کنند، تشخیص دهد.

فناوری هوش مصنوعی این داده ها را تجزیه و تحلیل و یاد می گیرد و با اطلاعات خارجی ادغام می کند. ال جی اضافه کرد که این ربات همچنین می تواند حیوانات خانگی را از راه دور تشخیص دهد و در صورت تشخیص هر چیز غیرعادی به صاحبان آنها اطلاع دهد. این ربات همچنین کاربران را در مورد امنیت یا اطلاعات مربوط به انرژی مطلع می کند. برای مثال، وقتی کسی در اطراف نیست، ربات همچنان می‌تواند آزادانه پرسه بزند و پنجره‌های باز یا چراغ‌هایی را که روشن مانده‌اند، حتی با وجود خالی بودن اتاق تشخیص دهد.

علاوه بر این، کاربران این گزینه را دارند که عامل را با یک پریز هوشمند متصل کنند تا دستگاه‌های بلااستفاده را خاموش کند. این ربات همچنین می تواند اطلاعاتی در مورد مواردی مانند شرایط آب و هوایی و حمل و نقل در اختیار کاربران قرار دهد و تعهدات خود را به آنها یادآوری کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا