سامسونگ با همکاری شرکت خودرو سازی آئودی از نخستین پردازنده مخصوص خودرو نسل آینده تحت عنوان Exynos Auto V9 پرده برداشت. پیش‌بینی می شود که این پردازنده در نسل خودروها 2021 به کارگیری شوند.

اکسینوس Auto V9 یکی پردازنده قدرتمند مخصوص خودرو است که به عنوان پردازنده اصلی سیستم‎های اطلاعات و سرگرمی (IVI) قادر است محتوا را بر روی چندین صفحه نمایش مختلف برای رانندگان به صورت همزمان به نمایش بگذارد.

تراشه اگزینوس Auto V9 با فناوری 8 نانومتری ساخته شده و از هشت هسته پردازشی Cortex-A76 با فرکانس 2.1 گیگاهرتز بهره می برد. این تراشه همچنین به پردازنده گرافیکی Mali G76، پردازنده صدای HiFi 4 و واحد پردازش عصبی هوشمند (NPU) مجهز شده و از حافظه های رم LPDDR4 و LPDDR5 نیز پشتیبانی می کند.

آفای Kenny Han معاون بخش device solutions division سامسونگ می گوید:

ما هیجان زده هستیم تا خط جدید محصولات Exynos Auto را معرفی کنیم که از Exynos Auto V9 آغاز می شود، که عملکرد پردازش قدرتمند را به نسل بعدی سیستم های اطلاعات خودرو در خودرو می دهد.

آلفونسو فالر، مدیر توسعه معماری و پلتفرم شرکت آئودی می‏گوید:

آئودی به دنبال رسیدن به هیجان‌انگیزترین و در عین حال ایمن‎ترین خودروهای جهان است که نمادی از رانندگی در آینده باشند. شرکت سامسونگ مدت‏هاست که شریکی ارزشمند در حوزه فناوری برای ما بوده و بسیار خوشحالیم که می‏توانیم از اگزینوس Auto V9 در پلتفرم‎های نسل آینده‏مان استفاده کنیم.

همچنین برای سازگاری با سیستم الکترونیک خودرو، از استاندارد ASIL-B پشتیبانی می کند. اکسینوس Auto V9 اتصال به ۶ پردازنده و ۱۲ دوربین را برای پخش محتوا در بخش‏های مختلف سیستم‏ های اطلاعات و سرگرمی، پشتیبانی می ‏کند. پردازنده گرافیکی آن هم دارای سه دسته مستقل از هسته‏ های Mali G76 است که می‏توانند به راحتی و بصورت همزمان چند سیستم مجزا مانند صفحه داشبورد، نمایشگر مرکزی اطلاعات (CID) و سیستم سرگرمی صندلی‎های عقب (RSE) را پشتیبانی کنند. این تراشه همچنین دارای چهار پردازنده صوتی HiFi 4 است که صدا را با کیفیتی بسیار دقیق و واقعی برای سرنشینان پخش می‏کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *