در جریان CES 2019، اچ‌تی‌سی از هدست واقعیت مجازی جدید با مجهز به سیستم ردیابی چشم کاربر موسوم به Vive Pro Eye رونمایی کرد.

بزرگترین مزیت این محصول وجود سنسورهای ردیاب‌ حرکات چشم درون هدست است که شما را از کنترلرهای خارجی بی‌نیاز خواهد کرد. با گذاشتن Vive Pro Eye روی سر، به جای آنکه با کنترلرهای دستی در منوهای آن حرکت کنید می‌توانید همین کار را با حرکات چشم انجام بدهید. ساده‌تر بگوییم، برای ورود به یک منوی جدید کافیست فقط چشم خود را به آیکن آن بدوزید تا هدست متوجه منظورتان شود.

هدست جدید از نظر ظاهری تفاوت زیادی با مدل Vive Pro ندارد، هر چند که برای ردیابی حرکات چشم با بهینه‌سازی‌هایی مواجه بوده است. البته باید در نظر داشت که نسخه‌ی پایه و قبلی این هدست یعنی Vive Pro، امکان اضافه‌کردن افزونه‌ای برای ردیابی چشم را توسط کاربر داشته‌است، اما باتوجه‌به نکات بالا، توجه جدی خود HTC به این موضوع و احتمال پیگیری بیشتر این قابلیت با هدف کاهش بار پردازشی رایانه، حائز اهمیت فراوانی است.

شرکت تایوانی اعلام کرده که از همین امسال، Vive Pro Eye را برای استفاده در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد و حتی از همین حالا تست قابلیت‌های آن را با گروه کوچکی از همکاران خود آغاز کرده است. به عنوان مثال، لیگ حرفه‌ای بیسبال آمریکا از همین هدست برای بازی Home Run Derby VR استفاده کرده که در CES امسال بازدیدکنندگان از غرفه این شرکت می‌توانستند آن را تجربه کنند.

گفتنی است که این نسخه از هدست واقعیت مجازی HTC در نیمه‌ی دوم سال 2019 وارد بازار خواهدشد و اطلاعی از قیمت آن در دست نیست.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *