سخت افزار

رونمایی سونی از تلویزیون های Z9G 8K و A9G 4K

سونی از تلویزیون های بزرگ Z9G 8K با پنل LCD و A9G 4K با پنل OLED از سری Master در نمایشگاه CES 2019 رونمایی کرد.

مدل Z9G 8K در دو اندازه  ۸۵ و ۹۸ اینچی عرضه خواهد شد در حالی که A9G در سایزهای استاندارتر ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی به فروش خواهد رسید. هر دو تلویزیون جدید سونی از پردازنده‌ی تصویر X1 Ultimate بهره می‌برند. این پردازنده، به الگوریتم منحصر به ‌فردی برای نمایش بهتر محتوای 8K مجهز شده است؛ اعمال این الگوریتم برای آنالیز هر سوژه در تصویر به جزئیات بالا، کنتراست بهتر و واقعی‌تر شدن منجر می‌شود.

سونی در تلویزیون Z9G 8K، تکنولوژی های مختلفی برای ارائه بهتر تصویر در 33 میلیون پیکسل پرداخته اند. تعدادی تکنولوژی کاملا جدید برای سری Z9G توسعه داده شده است که از جمله‌‌ی آن می‌توان بهBacklight Master Drive با لوکال دیمینگ Full-array و X-tended Dynamic Range PRO اشاره کرد.

سونی همچنین معتقد است که الگوریتم آپ‌اسکیل موجود در این تلویزیون محتوای 4K را تا حد زیادی به کیفیت 8K نزدیک می‌کند. این تلویزیون ال‌سی‌دی برای پخش صدا از درایورهایی در پشت پنل بهره می‌برد با این حال شاید سیستم صوتی آن خوبی اولدهای سونی نباشد. سونی از ۴ اسپیکر (دو اسپیکر در بالا و ۲ اسپیکر پایین) در جلوی تلویزیون‌ برای تولید افکتی مشابه +Acoustic Surface Audio بهره می‌برد.

تلویزیون اولد جدید سونی مشکی‌ عمیق‌، کنتراست فوق‌العاده و زاویه‌ی دید بسیار بهتری نسبت به نمونه‌ی ال‌سی‌دی دارد. هر دو تلویزیون ژاپنی‌ها به حالت کالیبره‌شده‌ی نتفلیکس و حالت بهینه‌شده برای IMAX مجهز شده‌اند و استاندارد دالبی ویژن و دالبی اتموس نیز در هر دو آن‌ها به چشم می‌خورد. طبق انتظار سونی هنوز از اندروید TV در تلویزیون‌های هوشمند جدیدش استفاده می‌کند و خبری از پلتفرم اختصاصی در آن نیست. سونی هنوز اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه‌ی این دو تلویزیون جدید سری مستر اعلام نکرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا