نرم افزار و اینترنت

گوگل به پشتیبانی از اپلیکیشن‌های 32 بیتی خاتمه می‌دهد

گوگل به تازگی اعلام کرده که از تاریخ ۱ آگوست ۲۰۱۹، پلی استور دیگر اپلیکیشن‌های جدید یا آپدیت‌هایی که دارای نسخه ۶۴ بیتی نیستند، نمی‌پذیرد.

البته کاربران همچنان می‌توانند نسخه‌های قدیمی این اپلیکیشن‌ها را دانلود کنند. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که بازی‌های توسعه یافته بر مبنای موتور Unity 5.6 یا قدیمی‌تر، از این قانونی مستثنا هستند.

دلیل اجرای این قانون از سوی گوگل، به سازگاری اندروید‌های جدید با اپلیکیشن‌ها باز می‌گردد. ظاهرا اپلیکیشن‌های 32-بیتی اگر چه امکان به‌روزرسانی را دارند، اما نمی‌توانند روی اندروید 9.0 پای اجرا شوند. بنابراین اگر توسعه‌دهندگان آن‌ها خواستار دسترسی به جامعه کاربری استفاده کننده از اندرویدهای جدید باشند، لازم است هر چه زودتر در خصوص به‌روز کردن کدنویسی‌های خود اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

علاوه بر این، از تاریخ ۱ آگوست ۲۰۲۱، گوگل پلی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که از نسخه ۶۴ بیتی بهره نمی‌برند، خدمات ارائه نمی‌دهد اما گوشی‌های ۳۲ بیتی همچنان می‌توانند اپلیکیشن‌ها را دانلود کنند. اگرچه باید خاطرنشان کنیم که از سال ۲۰۱۵ روند ۶۴ بیتی شدن گجت‌ها آغاز شده و تا سال ۲۰۲۱ دیگر تعداد این گجت‌ها بسیار ناچیز خواهد بود.

پلتفرم‌های Wear OS و اندروید TV تحت تاثیر این قانون قرار نمی‌گیرند زیرا این پلتفرم‌ها تا اطلاعات ثانوی همچنان از معماری ۳۲ بیتی بهره می‌برند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا