نرم افزار و اینترنت

شیائومی از HyperOS رونمایی کرد

لی جون، مدیرعامل شیائومی امروز از ورود HyperOS خبر داد. این سیستم عامل جدید برای اولین بار در سری 14 شیائومی معرفی خواهد شد و تکامل طبیعی MIUI خواهد بود. این مجموعه قرار است اواخر امسال در چین عرضه شود، در حالی که انتشار جهانی باید در هفته های ابتدایی سال 2024 انجام شود.

HyperOS هنوز یک پروژه متن باز اندروید است اما با Vela، پلتفرم شیائومی برای اینترنت اشیا ادغام خواهد شد. مدیر اجرایی پستی احساسی در Weibo به اشتراک گذاشت و فاش کرد که این سیستم عامل “مردم را در مرکز یک اکوسیستم” قرار می دهد که در آنجا با افراد دیگر، ماشین ها و خانه ها ارتباط برقرار می کنند. تیم او تنها با “چند مهندس” شروع به کار کرد و اکنون یک شرکت بزرگ با نیروی کار نرم افزاری نزدیک به 5000 نفر است.

پس از اولین محصول MIUI شیائومی که در 16 آگوست 2010 عرضه شد، پایگاه کاربران از “100 رویاپرداز” به بیش از 1 میلیارد کاربر افزایش یافت. رابط کاربری فعلی با “تنها چهار عملکرد رایج” راه اندازی شد و اکنون یک سرویس بین دستگاهی برای تلفن ها و لوازم خانگی است. آماده سازی HyperOS شیائومی در سال 2014 و زمانی که دنیای اینترنت اشیا شروع به ظهور کرد آغاز شد.

این شرکت اولین قدم های خود را در سال 2017 آغاز کرد و سپس شروع به توسعه اکوسیستم جدیدی برای دستگاه ها و برنامه های کاربردی کرد. هدف این است که در آینده “ده ها میلیارد دستگاه” را به هم وصل کرده و اولین گام، سری 14 شیائومی خواهد بود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا