نرم افزار و اینترنت

تمایل شرکت ها به استفاده از API چت ربات ChatGPT

مایکروسافت یکی از حامیان بزرگ محصول ChatGPT شرکت OpenAI است و قبلاً آن را در Bing و Edge و همچنین Skype تعبیه کرده است. جدیدترین به روز رسانی ویندوز 11 چت ربات ChatGPT را به کادر جستجو در نوار وظیفه سیستم عامل نیز می آورد. این تنها شروع کار است؛ OpenAI به تازگی اعلام کرد که ChatGPT و Whisper از طریق APIهای خود در دسترس توسعه دهندگان هستند.

پس از چند بهینه سازی گسترده، استفاده از چت ربات 90 درصد کمتر از ماه دسامبر هزینه دارد. این بدان معناست که مدل gtp-3.5-turbo اکنون 0.002 دلار به ازای هر 1000 توکن قیمت دارد. به بیان دیگر، می توانید 500 هزار توکن برای یک دلار دریافت کنید (ChatGPT روی کاراکترهای منفرد کار نمی کند، یک نشانه بیشتر شبیه یک مصوت است).

این قیمت جدید ساخت چت ربات را برای شرکت ها بسیار ارزان تر می کند. اما ChatGPT با متن کار می کند، و اگر شرکتی بخواهد رباتش به دستورات صوتی پاسخ دهد، چه کار باید انجام دهد؟ اینجاست که Whisper وارد می شود؛ این مدل می تواند گفتار را با هزینه 0.006 دلار در دقیقه به متن تبدیل کند. (یعنی 1 دلار برای 2 ساعت و 45 دقیقه).

Whisper نه تنها 99 زبان را می‌فهمد، بلکه می‌تواند ترجمه انگلیسی آنچه گفته شد را نیز ارائه دهد. این پتانسیل زیادی برای اختلال در سیری و گوگل اسیستنت دارد که فقط می تواند چند زبان را مدیریت کند. شرکت‌ها می‌توانند از APIهای OpenAI برای ساختن چت ربات‌های جدید استفاده کنند و برخی از آنها قبلاً هم چنین کرده‌اند، مایکروسافت تنها نیست. در ادامه به چند نمونه اشاره خواهیم کرد.

Snapchat این هفته My AI را برای Snapchat+ معرفی کرد. این ربات می تواند توصیه هایی مانند دستور غذا برای شام یا برنامه ریزی یک سفر پیاده روی برای شما ارائه دهد. و حتی می توانید از آن بخواهید که برای شما هایکو بنویسد.

Instacart همچنین یک ربات مبتنی بر ChatGPT راه اندازی کرد که می تواند با پیشنهاد دستور العمل ها و ایجاد خودکار لیست خرید مورد نیاز به مشتریان کمک کند. به طور مشابه، برنامه Shop اسپاتیفای می تواند به کاربران کمک کند تا محصولات و مارک ها را جستجو کنند و چیزهایی را انتخاب کنند که گویی یک دستیار خرید شخصی دارند.

ChatGPT در برنامه های یادگیری نیز شاهد پذیرش است. Quizlet قابلیت Q-Chat را معرفی کرد که یک “آموزگار کاملاً سازگار هوش مصنوعی” است. انعطاف پذیرتر از آزمون های ثابت در کتاب های درسی است، که باید به همه دانش آموزان پاسخ دهد، این یکی با نیازهای شما سازگار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا