گوناگون

آمازون جلیقه جدید برای جلوگیری از برخورد کارمندان با ربات‌های انبار طراحی کرد

آمازون با استفاده از یک جلیقه الکتریکی امنیت کارمندان خود را هنگام کار با سیستم های اتوماتیک و ربات ها تامین می کند.

آمازون در سال گذشته میلادی RTV را در بیش از 25 سایت خود پیاده کرده و خبر از موفقیت آمیز بودن آنها داده است. در حالی که در بسیاری از کارخانه ها از فناوری های کمکی برای جلوگیری از برخورد ربات ها با انسان ها استفاده می شود اما آمازون با جلیقه رباتیک خود هزینه های این کار را بیش از پیش کاهش داده است.

این جلیقه که Robotic Tech Vest نام دارد، در حقیقت یک جفت بند شلوار است که به کمربندی متصل شده است و به ربات ها هشدار می دهد یک انسان وارد محوطه شده است. به این ترتیب از برخورد میان کارمندان انسانی و ربات اجتناب می شود.

این جلیقه ها به شکلی طراحی شده اند که ایمنی کارگران را در هنگام نیاز به وارد شدن به فضاهای پر خطر حفظ کنند. سنسورهای تعبیه شده در این جلیقه روباتیک آمازون به کارگر هشدار می دهد که خطر در کمین است و برای جلوگیری از برخورد با موانع به کاربر اخطار کاهش سرعت می دهد.

برد پورتر رئیس بخش روباتیک آمازون می گوید:

همه سیستم های روباتیک ما از چندین سیستم ایمنی برای پیشگیری از برخورد با موانع فیزیکی برای ورود، کنترل فرایندها و هماهنگی با سیستم های جانبی استفاده می کنند.آنچه که جلیقه برای کارگران در نظر دارد ترکیبی است از شناسایی موانع، مسیریابی قوی و برنامه ریزی برای عملیات های بارگیری و باربری در انبارهای آمازون.

تا پیش از این کارمندان شبکه ای از این محیط را علامت گذاری کرده و به این ترتیب به برنامه ریزان ترافیک ربات ها کمک می کردند که به طور هوشمند مسیری از بیرون محل علامت گذاری شده را انتخاب کنند. جلیقه الکترونیکی جدید اما کار را راحت تر و ایمن تر از پیش کرده است.

در ماه دسامبر، دوازده نفر از کارکنان انبارهای آمازون در یک حادثه مرتبط با مواد منفجره  مجروح شدند و به بیمارستان فرستاده شدند. بنابراین به نظر می رسد حضور روبات ها در محل کار برای پیشگیری از حوادث مفید است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا