موبایل و تبلت

انتوتو از بنچمارک عملکرد هوش‌مصنوعی برای موبایل رونمایی کرد

هوش مصنوعی یکی از زمینه‌هایی بود تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سال 2018 به واسطه آن قابلیت‌های بیشتری را برای محصولات خود عرضه کنند، اما این واقعاً سخت است چه تشخیص دهیم چه میزان از عملکرد گوشی‌ها به هوش مصنوعی ربط دارد و تفاوت آنها چقدر است.

از همین رو AnTuTu تصمیم گرفته است بنچمارکی برای سنجش عملکرد هوش مصنوعی طراخی کند که به واسطه آن کدام گوشی‌ها صرفاً از نام AI فقط به عنوان واژه‌ای برای تبلیغات استفاده می‌کنند و کدامیک واقعاً از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌برند.

ابزار بنچمارک AI Review انتوتو شامل دو بخش «طبقه بندی تصویر» و «تشخیص شیء» است. اولین تست شامل 200 تصویر است که بر اساس شبکه عصبی Inception v3 کار می کند. تست دوم 600 فریم ویدیو را بر اساس شبکه عصبی MobileNet SSD مورد بازبینی قرار می دهد. پس از آن اپلیکیشن، شبکه عصبی اصلی را به شبکه عصبی پشتیبانی شده توسط تولید کننده های چیپ (از جمله کوالکام و های سیلیکون) ترجمه می کند و به این منظور از کیت توسعه نرم افزار (SDK) که توسط این شرکت ها ارائه شده بهره می برد.

در انتها امتیاز بر اساس دقت و نیز سرعت عملکرد مشخص می شود. هر چه سرعت و دقت بالاتر باشد، امتیاز کسب شده هم بالاتر می شود. با این حال راهکارهایی هم به منظور جلوگیری از تقلب در نظر گرفته شده است. اگر دستگاهی پردازش ها را با سرعت بالا ولی با دقت پایین انجام دهد، امتیاز پایینی دریافت می کند. AnTuTu همچنین اشاره می‌کند که نمره هوش مصنوعی در پلت‌فرم‌های مختلف، تفاوت زیادی نخواهد داشت، چرا که این بنچمارک تنها بر عملکرد AI تمرکز می‌کند نه بر عملکرد کلی سیستم.

علاوه‌براین سامسونگ AI SDK یا همان کیت توسعه نرم‌افزاری هوش مصنوعی خود را عرضه نکرده است، درحالیکه HiSilicon هنوز برای برخی از عملیات‌ها از TFLite استفاده می‌کند، بنابراین گوشی‌هایی که از این نوع تراشه‌ها بهره می‌برند در حال حاضر امتیاز کمتری خواهند گرفت. در نهایت باید گفت که تست بنچمارک هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. نسخه اندروید این ابزار را می توانید از اینجا دانلود کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا