آموزش

آموزش حذف مرورگر اینترنت اکسپلورر از ویندوز 10

با اینکه هنوز مرورگر اینترنت اکسپلورر در اکثر نسخه های ویندوز موجود است، اما کسی به این مرورگر قدیمی اهمیت چندانی نمی دهد.

حتی مایکروسافت هم اقدام به طراحی مرورگر جدید Edge در ویندوز 10 پرداخته است. برخلاف اج، دیگر هیچ ویژگی جدید نیز روی این مرورگر ارائه نشده و کاربران دیگر رغبتی برای استفاده از آن در ویندوز را ندارد. اکنون در این مطلب به شما روشی برای پاک کردن مرورگر اینترنت اکسپلورر روی ویندوز 10 را به شما آموزش خواهیم داد.

شما می توانید مرورگر اینترنت اکسپلورر را از طریق کنترل پنل ویندوز حذف کنید. برای اینکار ابتدا وارد Control Panel ویندوز 10 شده و سپس روی Programs کلیک کنید. در پنجره باز شده بر روی گزینه Turn Windows features on or off کلیک کنید.

در پنجره باز شده، بدنبال عبارت Internet Explorer 11 بگردید. تیک این گزینه بطور پیش فرض بخاطر نصب بودن آن، فعال است. شما برای حذف مرورگر باید تیک آن را برداشته و سپس روی Ok کلیک کنید. لازم به ذکر است که ویندوز به شما در مورد حذف مرورگر IE 11 هشدار می دهد. در صورت تمایل به حذف مرورگر کافیست که روی Yes کلیک کرده تا مراحل حذف IE 11 انجام شود. بعد از اینکه اقدام به حذف مرورگر کردید، سیستم را مجددا راه اندازی کنید.

درصورتی که خواستید از این مرورگر استفاده کنید، کافیست که همین مراحل را طی کرده تا مجددا مرورگر IE 11 روی ویندوز 10 فعال شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا