شیائومی سرانجام طی مراسمی از جدیدترین پرچمدار خود تحت عنوان Xiaomi Mi 9 با تراشه اسنپدراگون 855 رونمایی کرد.

یکی از ویژگی های اصلی این گوشی بهره‌گیری آن از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX586 است که از سنسور نیم اینچی با پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری بهره می‌برند که به لطف تکنولوژی Quad Bayer می‌توانند به پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری تبدیل شوند. می 9 همچنین یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق عریض ۱۱۷ درجه‌ای هم دارد. این دوربین پیکسل‌های ۱ میکرونی با دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار دارد که امکان عکاسی از فاصله ۴ سانتی‌متری را نیز فراهم می کند. دوربین سوم هم یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته شده است.

نمایشگر ۶.۳۹ اینچی این گوشی مبتنی بر تکنولوژی سوپر امولد است و با داشتن رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، می‌تواند انواع و اقسام محتواها را با کیفیت بالایی نمایش دهد. این نمایشگر حاشیه‌های اندکی دارد و به لطف بهره‌گیری از بریدگی قطره‌ای شکل، شیائومی می‌گوید نسبت آن به کل بدنه، ۹۰.۷ درصد است و حداکثر روشنایی آن هم به ۶۰۰ نیت می‌رسد. علاوه بر این، با استفاده از حالت تاریک رابط کاربری می‌توان تا ۸۳ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد.

دوربین سلفی که در بریدگی قطره‌ای شکل صفحه‌نمایش جای گرفته هم ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است. هوش مصنوعی این دوربین می‌تواند قابلیت تشخیص چهره و همچنین کاهش اعوجاج تصاویر را نیز به همراه بیاورد. از هوش مصنوعی همچنین در دوربین پشت برای پیشنهاد خودکار سوییچ به دوربین واید نیز استفاده می‌شود. این گوشی همچنین از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد و واجد GPS دو فرکانسه و سنسور مادون قرمز است.

شیائومی تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون 855 را برای این گوشی در نظر گرفته است. این گوشی همچنین در چند نسخه با ۶، ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل سفارش است. به گفته شیائومی پردازنده این مدل نسبت به نسل قبل ۴۵ درصد سریع‌تر شده است. محافظ گوریلا گلس ۶ از نمایشگر زیبای این گوشی محافظت می‌کند. در پنل پشتی هم محافظ گوریلا گلس ۵ قرار گرفته و برای محافظت از دوربین‌ها، از شیشه یاقوت کبود استفاده شده است. در این میان، باید به ضد آب نبودن این گوشی هم اشاره کنیم که یک ضعف برای شیائومی Mi 9 محسوب می‌شود.

می 9 با باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی همراه شده که قابلیت شارژ سریع ۲۷ واتی را از طریق USB-C دارد. با این‌حال شارژر درون جعبه تنها می‌تواند باتری را با توان ۱۸ وات شارژ کند. شارژ بی‌سیم هم حتی سریع و با توان ۲۰ واتی انجام می شود. فناوری شارژ سریع شیائومی با نام Charge Turbo توسط موسسه TUV گواهی شده و ایمن و بی‌خطر است. نسخه ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی می 9 از قاب شفاف در پشت استفاده می‌کند و تنها در بازار چین عرضه خواهد شد. این گوشی همچنین در چین به جای دستیار گوگل از Xiao AI استفاده خواهد کرد.

مدل استاندارد شیائومی Mi 9 در رنگ‌های بنفش، آبی و مشکی روانه‌ی بازار می‌شود. قیمت مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی در چین ۴۵۵ دلار و قیمت مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی ۴۹۰ دلار است. همچنین برای خرید نسخه دارای پنل شفاف که مبتنی بر ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است، باید مبلغ ۵۹۵ دلار پرداخته شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *