موبایل و تبلت

رونمایی سامسونگ از گلکسی S10e با نمایشگر 5.8 داینامیک امولد

گلکسی S10e سامسونگ با دوربین اصلی دوگانه، نمایشگر ۵.۸ اینچ داینامیک AMOLED و سیستم‌عامل اندروید پای مجهز به رابط کاربری وان UI رونمایی شد.

گوشی گلکسی اس ۱۰ ای به نمایشگر ۵.۸ اینچ ایفینیتی-اُ داینامیک AMOLED با وضوح ۲۹۶۰x۱۴۴۰ پیکسل مجهز شده است، این نمایشگر چگالی ۴۳۸ پیکسل در هر اینچ و نسبت تصویر ۱۹:۹ را ارائه می‌دهد که در نوع خود بسیار درخورتوجه است. بهره‌مندی از پوشش محافظ گوریلا گلس ۶ و البته پشتیبانی از استاندارد HDR10 جزو دیگر ویژگی‌های مرتبط به نمایشگر این محصول هستند.

در گلکسی S10e خبری از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک نسخه‌های گران‌تر نیست؛ در عوض حسگر اثر انگشت در لبه سمت راست و در دکمه پاور جای گرفته است. سامسونگ همچنین با الهام از اپل این مدل را در رنگ‌های جذاب‌تری مثل زرد قناری نیز عرضه می‌کند. گلکسی اس 10e حدود ۱۵۰ گرم وزن و ۷.۹ میلی‌متر ضخامت دارد.

مدل مخصوص خاورمیانه‌ی این گوشی مجهز به تراشه‌ی هشت نانومتری اکسینوس ۹۸۲۰ و مدل مخصوص بازار چین و آمریکا، دارای تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام خواهند بود. مورد دیگر این‌که مدل پایه‌ی گلکسی اس ۱۰ ای با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایت و ۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود. بدیهی است که کاربر می‌تواند در صورت نیاز، حافظه‌ی داخلی این دستگاه را از طریق درگاه میکرو SD افزایش دهد. در ضمن مدل دیگری از این دستگاه با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی روانه‌ی بازار می‌شود.

سامسونگ در چینش دوربین Galaxy S10e دوربین تله‌فوتو را حذف کرده است. به این ترتیب با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۷۷ درجه و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه دید ۱۲۳ درجه مواجهیم. همچنین به لرزش‌گیر اپتیکال به‌همراه فوکوس خودکار مجهز شده است. دوربین اس ۱۰ ای تا نیم برابر زوم اپتیکال و تا ۸ برابر زوم دیجیتال را ارائه می‌دهد. با این‌حال کماکان فیلم‌برداری 4K در دوربین‌های پشت و جلو حفظ شده است. گفتنی است که پنل جلویی اس ۱۰ ای میزبان دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار دوال پیکسل است.

این گوشی کماکان به استاندارد IP68 مجهز بوده و درست مثل سایرین به شارژ بی‌سیم دوطرفه مجهز است. گلکسی اس ۱۰ ای همچون برادران بزرگش دارای اسپیکر استریو تقویت‌شده توسط AKG است که از دالبی اتموس هم پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید که گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ به‌صورت ویژه برای اجرای بازی‌های ساخته‌شده با موتور بازی‌سازی Unity بهنیه‌سازی شده‌اند.

خوشبختانه سامسونگ کماکان امکانات خوبی مثل وای‌فای ۶، اندروید ۹ با One UI، بلوتوث ۵ و مخصوصاً جک هدفون را نیز در این نسخه حفظ کرده است. همان‌طور که گفتیم گلکسی S10e با قیمت پایه ۷۵۰ دلار (برای نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی) از ۱۷ اسفندماه به بازار عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا