موبایل و تبلت

گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس به طور رسمی رونمایی شد

سامسونگ سرانجام در مراسم Unpacked 2019 از پرچمداران جدید خود با نام های گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس رونمایی کرد. این دو مدل، شباهت بسیاری زیادی به یکدیگر دارند و روی هم رفته از قابلیت‌های بسیار جذابی بهره می‌برند.در ادامه به مشخصات آن‌ها نگاهی می‌اندازیم.

صفحه نمایش گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس

گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس حالا صفحه‌نمایش بزرگ‌تری نسبت به نسل گذشته خود دارند. گلکسی اس 10 یک صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی و اس 10 پلاس هم صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی Super AMOLED با پوشش گوریلا گلس دارند. هر دو صفحه‌نمایش از HDR10 برای نمایش گستره وسیع رنگ‌ها پشتیبانی کرده و دارای وضوح ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل می‌باشند که حدود ۸۸ درصد از سطح جلویی گوشی را اشغال کرده است.

اما پیشرفت اصلی به ساختار پنل Super AMOLED این دو گوشی بازمی‌گردد. این صفحه نمایش‌ها را سامسونگ Dynamic AMOLED می‌نامد و می‌گوید بالاترین دقت رنگی را به همراه می‌آورند. همچنین روشنایی حداکثر ۱۲۰۰ نیت و ۴۲ درصد تولید نور آبی کمتر از مهم‌ترین دستاوردهای سامسونگ در این بخش هستند.

از آن‌جا که نسخه پلاس دوربین سلفی دوگانه دارد حفره عریض‌تری هم در بالای صفحه‌نمایش این گوشی به چشم می‌خورد که ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد.

سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر

گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس اولین گوشی‌های دنیا با حسگر اثر انگشت اولتراسونیک هستند که امنیت، سرعت و دقت بیشتری نسبت به نسخه نوری در میت ۲۰ پرو و وان‌پلاس ۶تی دارند.

سخت‌افزار گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس

به مانند سالیان گذشته نیز امسال سامسونگ پرچمداران خود را در دو نسخه برای مناقطق مختلف دنیا عرضه خواهد کرد که نسخه اگزینوس 9820 به صورت بین‌المللی و نسخه اسنپدراگون 855 ویژه بازار چین و امریکا خواهد بود. این چیپست‌ها بالاترین عملکرد را در حال حاضر در دنیای موبایل ارائه می‌دهند و بارها به بررسی میزان توان پردازشی و امتیازات کسب شده آنها پرداخته‌ایم.

برای نسخه گلکسی اس 10 نیز دو انتخاب 6/128 گیگابایت و 8/512 گیگابایت در اختیار کاربران خواهد بود و برای نسخه پلاس کاربران می‌توانند سه نسخه 6/128، 8/512 و نسخه پرمیوم 12/1024 را انتخاب کنند که این نسخه آخر به صورت ویژه و با بدنه سرامیکی ساخته و تنها در مناطق خاصی عرضه خواهد شد. علاوه بر این هر دو این دستگاه‌ها از شکاف میکرو اس دی پشتیبانی می‌کنند و می‌توان تا 2 ترابایت را به حافظه آنها افزود.

دوربین گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس

این‌بار خوشبختانه سامسونگ بین دو پرچم‌دار خود از نظر دوربین اصلی تفاوتی قائل نشده و هر دو را با دوربین سه‌گانه عرضه می‌کند. دوربین اصلی این گوشی‌های ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.5-2.4 و با پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی بوده که به لرزش‌گیر OIS نیز مجهز است. دوربین تله‌فوتو هم ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری و OIS با دریچه لنز F/2.4 در نظر گرفته شده و سرانجام برای اولین‌بار در خانواده گلکسی اس 10 دوربین ۱۶ مگاپیکسلی f/2.2 با زاویه دید فوق عریض ۱۲۳ درجه‌ای هم مواجهیم. گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس اولین گوشی‌های هوشمند با قابلیت فیلم‌برداری +HDR10 در دنیا نیز هستند.

در زمینه دوربین سلفی این دو گوشی با یکدیگر تفاوت دارند اما هر دو ارتقای قابل توجهی نسبت به نسل پیش محسوب می‌شوند. دوربین سلفی اصلی که در هر دو گوشی مشترک است حالا وضوح ۱۰ مگاپیکسلی داشته و برای اولین بار به فوکوس خودکار Dual Pixel نیز مجهز شده و با دیافراگم f/1.9 و فیلم‌برداری 4K در بین دوربین‌های سلفی بی‌رقیب است.

دوربین دوم سلفی در گلکسی اس 10 پلاس یک سنسور تشخیص عمق ۸ مگاپیکسلی را نیز برای ثبت تصاویر پرتره به آن اضافه کرده است. به این ترتیب خبری از سلفی‌های واید مانند پیکسل ۳ ایکس‌ال گوگل نیست. سامسونگ می‌گوید نسخه عادی گلکسی اس 10 نیز قادر به ثبت سلفی‌های پرتره است اما دقت در نسخه پلاس بالاتر خواهد بود.

باتری گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس

انرژی مدل پلاس را باتری ۴۱۰۰ میلی­‌آمپر ساعتی تامین می­کند و از تکنولوژی شارژ سریع ۱۵ وات هم پشتیبانی می­کند.همچنین به ­لطف قابلیت شارژ معکوس، پنل پشتی این گوشی می­تواند به­‌ عنوان پد شارژ انجام وظیفه کند.باتری مدل معمولی هم از نوع ۳۴۰۰ میلی­‌آمپر ساعتی است.

از سایر مشخصات این دو پرچم‌دار جذاب می‌توان به وای‌فای 6، بلوتوث ۵، اندروید ۹ با رابط کاربری One UI، اتصال LTE با سرعت ۲ گیگابیت بر ثانیه و البته بیکسبی با دکمه فیزیکی اختصاصی اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس

گلکسی اس 10 با قیمت پایه ۸۹۹ دلار و گلکسی اس 10 پلاس با قیمت پایه ۹۹۹ دلار از روز جمعه ۱۷ اسفندماه به بازار عرضه خواهند شد. اما می‌توانید از فردا این دو گوشی را پیش‌خرید کنید. در مورد زمان عرضه این گوشی نیز روز 27 فوریه یا همان 7 اسفند به عنوان اولین دوره عرضه این گوشی‌ها اعلام شده که البته در برخی مناطق دنیا کمی دیرتر خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا