شرکت اچ‌تی‌سی در نمایشگاه MWC 2019 از هاب هوشمند 5G Hub پرده برداشت. این هاب در واقع ترکیبی از یک مودم 5G و هاب اندرویدی و پاوربانک است.

وظیفه اصلی این دستگاه یک هات‌اسپات 5G است که ۲۰ کاربر می‌توانند به آن متصل شده و از سرعت اینترنت 5G بهره‌مند شوند. علاوه بر این 5G Hub یک باتری داخلی هم دارد تا بتوانید از آن در هرجایی استفاده کنید.

جالب است بدانید که محصول جدید این شرکت از نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل استفاده می کند و به لطف سیستم عامل اندروید، آن را به اسپیکر هوشمند همانند گوگل هوم و یا اکو شو تبدیل می کند. از سوی دیگر کاربران را قادر می سازد تا سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی را از اپلیکیشن‌هایی مثل نت‌فلیکس استریم کرده و با خروجی USB-C روی مانیتور یا تلویزیون به نمایش بگذارید.

همچنین یک درگاه کارت حافظه microSD و همچنین اتصال WiFi هم وجود دارد تا به اینترنت 5G یا LTE محدود نباشید. علاوه بر این، هاب 5G Hub از استانداردهای WiFi 802.11 AD و WiFi 6 پشتیبانی می کند. وزن این هاب برابر 317 گرم بوده که بیشتر وزن را باتری 7660 میلی آمپر ساعتی اختصاص داده است. همچنین کاربران از آن می توانند به عنوان یک پاوربانک برای شارژ دستگاه خود استفاده کنند.

اچ‌تی‌سی همچنین از تراشه پرچم‌دار کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۵۵ در این هاب در کنار ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است. اچ‌تی‌سی در آمریکا 5G Hub را برای اپراتور اسپرینت عرضه می‌کند و زمان عرضه آن نیز فصل دوم سال ۲۰۱۹ اعلام شده است.

قیمت 5G Hub‌ اچ‌تی‌سی اما هنوز مشخص نشده است. با این‌حال چنین دستگاه‌هایی می‌توانند بهترین خرید برای سوییچ به نسل پنجم شبکه مخابراتی باشند. در حال حضار اپراتور اسپرینت قصد دارد به‌زودی شبکه 5G خود را در ۹ شهر آمریکا از جمله آتلانتا، شیکاگو، دالاس، هیوستون، کانزاس و نیویورک راه‌اندازی کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *