لپ تاپ

لنوو از مدل 2019 لپ‌تاپ‌های خانواده تینک‌پد و آیدیاپد رونمایی کرد

لنوو به تازگی از نسخه 2019 لپ تاپ های سری تینک‌پد و آیدیاپد رونمایی کرد. با این‌که لپ‌تاپ‌های بالای ۱۰۰۰ دلاری لنوو جذاب‌تر هستند اما بیشتر کاربران مدل‌های ارزان‌تر را خریداری می‌کنند. به همین دلیل لنوو حالا امکانات مدل‌های گران‌تر را به برخی نسخه‌های ارزان‌تر آورده است.

نخستین لپ تاپ معرفی شده IdeaPad S540 است که شامل مشخصاتی نظیر پردازنده نسل هشتمی اینتل Core i7 یا AMD Ryzen 7 3700U و کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1050 است. در نسل جدید حاشیه‌های صفحه‌نمایش تا ۲۵ درصد باریک‌تر شده‌اند و یک لایه امنیتی برای وبکم نیز اضافه شده است. آیدیاپد S540 در دو نسخه ۱۴ و ۱۵ اینچی با صفحه‌نمایش  1080p عرضه خواهد شد و می‌توانید آن‌ها را با ۱۲ گیگابایت رم و تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD نیز سفارش دهید. قیمت نسخه ۱۴ اینچی از ۸۸۰ دلار و نسخه ۱۵ اینچی هم از ۸۵۰ دلار آغاز می‌شود. همچنین نسخه ویژه AMD هم چهارده اینچی و با قیمت پایه ۷۳۰ دلار خواهد بود.

لپ تاپ بعدی IdeaPad S540 است. این لپ تاپ در دو نسخه 14 و 15 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل ارائه می شود. همچنین امکان سفارش با حداکثر 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت هارد SSD فراهم است. می‌توانید بین دو پردازنده نسل هشتمی اینتل Core i7 و یا AMD Ryzen 7 3700U یکی را انتخاب کنید. قیمت پایه برای نسخه ۱۴ اینچی و ۱۵ اینچی اینتل و همچنین نسخه ۱۵ اینچی AMD به ترتیب ۳۷۰، ۴۵۰ و ۴۳۰ دلار اعلام شده است.

علاوه بر این، کوچکترین عضو ThinkPad مدل ThinkPad X390 دارای نمایشگر 13.3 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل بوده و حاشیه های آن 50 درصد کاهش پیدا کرده است. این لپ تاپ همچنین با مشخصات فنی، پردازنده نسل هفتمی Core vPro i7 اینتل، حداکثر تا 32 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه SSD ارائه می شود. لنوو می‌گوید به لطف پردازنده کم مصرف دوام شارژ این مدل ۱۸ ساعت است. تینک‌پد جدید همچنین یک درگاه تاندربولت ۳، یک درگاه USB-C، دو درگاه USB عادی، یک درگاه HDMI و یک درگاه کارت حافظه microSD دارد.

لنوو همچنین قابلیت PrivacyGuard خود را نیز به صفحه‌نمایش دستگاه اضافه کرده است. با این ویژگی دوربین فروسرخ تشخیص می‌دهد کسی در پشت سر شما به صفحه خیره شده و به شما هشدار می‌دهد. همچنین با این تکنولوژی می‌توانید کاری کنید تا فقط فردی که مستقیماً در جلوی صفحه‌نمایش نشسته بتواند صفحه را ببینید و صفحه‌نمایش از زوایای دیگر تاریک به نظر برسد. لنوو همچنین دریچه ThinkShutter را به وب‌کم این مدل اضافه کرده است. تینک‌پد X390 قرار است از تیرماه سال آینده با قیمت پایه ۱۱۰۰ دلاری به بازار عرضه شود. لنوو همچنین مدل انعطاف‌پذیر این اولترابوک را با نام ThinkPad X390 Yoga با قیمت ۱۳۶۰ دلار و با لولای ۳۶۰ درجه به بازار عرضه خواهد کرد.

در نهایت جدیدترین مدل سری تینک‌پد T نیز ارتقا پیدا کرده است. ThinkPad T490 به فناوری‌های PrivacyGuard و ThinkShutter مجهز شده و حالا می‌توانید آن را با صفحه‌نمایش عالی HDR IPS نیز سفارش دهید. مدل جدید T490s هم حالا ۱۳ درصد باریک‌تر شده و می‌توانید بین دو مدل 1080p کم‌مصرف یا HDR IPS یکی را انتخاب کنید. هر دو مدل T490 و T490s قرار است از تیرماه با قیمت پایه به ترتیب ۱۰۰۰ و ۱۲۸۰ دلار وارد بازار شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا