موبایل و تبلت

معرفی نسل جدید کارت‌های MicroSD Express با سرعت بیشتر

اتحادیه SD در جریان نمایشگاه MWC 2019، از نسل جدید کارت های حافظه میکرو اس دی اکسپرس با سرعت تبادل بیشتر رونمایی کرد.

کارت‌های میکرو اس‌دی جدید ضمن ارائه سرعت بیشتر در دریافت و ارسال فایل‌های مختلف، انرژی کمتری مصرف می‌کنند. بنابراین دیوایس‌های هوشمندی که به این کارت‌ها تجهیز شده‌اند، مصرف باتری کمتری خواهند داشت.

نسل جدید کارت های میکرو اس‌دی در فرمت های  microSDHC Express، microSDXC Express و microSDUC Express در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این Micro SD Express از استاندارد PCIe برای نرخ تبادل دیتا با سرعت بیشتر پشتیبانی می کند. به طوریکه کارت های microSD Express حداکثر سرعت 985 مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد و در مقایسه با کارت های دیگر، سریع ترین کارت ها با فرمت UHS-I به بیش از 100 مگابایت بر ثانیه می رسد، در حالی که در فرمت UHS-II با حداکثر بیش از 300 مگابیت بر ثانیه به تبادل دیتا می پردازند.

برای رسیدن به این سرعت، این اتحادیه از اینترفیس‌های PCIe 3.1 و NVMe v1.3 در ردیف دوم پین‌های این کارت‌های حافظه استفاده کرده است. به گفته اعضای اتحادیه SD کارت‌های جدید ضمن مصرف کمتر انرژی برای تبادل داده می‌توانند با درگاه‌های قدیمی هم سازگار باشند.

حالا که تکنولوژی 5G در حال فراگیر شدن است و دوربین‌های عکاسی و دوربین‌های موبایل، خروجی‌های حجیم‌تری تحویل می‌دهند، مطمئنا حافظه‌های جانبی با سرعت تبادل فایل بالا می‌توانند نقش بسیار کمک‌کننده‌ای در راحتی کار کاربران داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا