گجت و پوشیدنی

نوبیا آلفا معرفی شد؛ موبایلی که به شکل ساعت هوشمند می باشد

در چند روز گذشته، سامسونگ و هواوی گوشی‌های تاشو خود را معرفی کرده‌اند و دیگر شرکت‌ها هم تلاش کرده‌اند برنامه‌های خود را برای این تکنولوژی جدید ارائه کنند. حال برند نوبیا که یکی از شرکت های زیرمجموعه ZTE است، به تازگی در کنگره جهانی موبایل 2019 از گجتی با نام nubia Alpha پرده برداشت.

 این گجت در واقع موبایل کاملی است که ظاهری شبیه به ساعت هوشمند دارد و دور مچ دست کاربر بسته می شود. این ساعت هوشمند/گوشی از نمایشگر انطعاف‌پذیر اولد ۴ اینچی بهره می‌برد. از آنجایی که قرار است این گجت به‌عنوان یک نوع دستبند مورد استفاده قرار بگیرد، این نمایشگر مبتنی بر نسبت تصویر ۳۶:۹ با رزولوشن ۹۶۰ در ۱۹۲ است و به همین خاطر بسیار بلندقد محسوب می‌شود.

 

این گجت از تمامی تکنولوژی‌های سیم کارت الکترونیک پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند با استفاده از نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی (4G) تماس برقرار کند یا پیغامی بفرستد. علاوه بر قابلیت اتصال به اینترنت، نوبیا آلفا از بلوتوث و وای فای پشتیبانی می‌کند. قلب تپنده‌ی نوبیا آلفا تراشه اسنپ‌دراگون Wear 2100 است و در کنار آن ۱ گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده. این گجت از یک سیستم‌عامل اختصاصی بهره می‌برد و انرژی آن را یک باتری ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند.

به لطف سیستم عامل مخصوص، کاربر می‌تواند از طریق کنترل لمسی چندگانه، فرمان صوتی و ژست‌های حرکتی، نوبیا آلفا را کنترل کند و با کمک ارتباط بلوتوثی و اینترنتی به استریم موسیقی بپردازد. ویژگی‌های تندرستی نوبیا آلفا مانند دیگر ساعت‌های هوشمند استاندارد است و از بین آن‌ها می‌توانیم به رهگیری ضربان قلب و نظارت بر وضعیت خواب اشاره کنیم.

نسخه بلوتوثی این گجت در ماه آوریل با قیمت ۴۵۰ یورو روانه‌ی بازار می‌شود که کاربران تنها می‌توانند این مدل را در رنگ مشکی خریداری کنند. مدل مبتنی بر eSIM هم ۵۵۰ یورو قیمت دارد و برای خرید نسخه طلایی باید ۶۵۰ یورو پرداخته شود. این مدل هم در ماه آوریل در چین به بازار عرضه می‌شود و در سه‌ماهه سوم روانه‌ی بازار اروپا و در سه‌ماهه‌ی چهارم روانه‌ی آمریکای شمالی خواهد شد.در ادامه می‌توانید تیزر معرفی این گجت را مشاهده کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا