نرم افزار و اینترنت

واتس‌اپ ده سالگی اپلیکیشن خود را جشن گرفت

شاید بسیاری از کاربران یادش نیاید که پیام‌رسان واتس‌اپ دقیقاً ۱۰ سال پیش معرفی شد و به عنوان پیام‌رسانی قدرتمند در تلاش برای اثبات خود در میان کاربران سراسر جهان برآمد.

واتس‌اپ مسیری بسیار طولانی را برای رسیدن به عنوان پیام‌رسانی محبوب و پرطرفدار در میان مردم در کشور‌های مختلف جهان طی کرده‌ است. واتس اپ اکنون بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال در ماه دارد. این اپلیکیشن برای اولین بار در سال 2009 برای گوشی های اندرویدی و آی او اس عرضه شد و در همان سال ابتدای عرضه، بزرگترین آپدیتش را دریافت کرد که امکان اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو را برای کاربران فراهم کرد. سپس در ژوئن 2010، قابلیت جدیدی با نام اشتراک گذاری موقعیت جغرافیایی را دریافت کرد.

همچنین در فوریه 2011، با انتشار آپدیت دیگری امکان چت گروهی را برای کاربران فراهم می کرد و دو سال دیگر قابلیت ارسال پیام صوتی را دریافت کرد. پیام صوتی، دیگر توانایی بااهمیت این برنامه موجب جلب توجه بسیاری از علاقمندان پیام‌رسان‌های اجتماعی به سمت واتس‌اپ شد و در اینفوگرافی مخصوصی که واتس‌اپ به مناسبت ۱۰ سالگی خود منتشر کرده نیز به آن اشاره شده است.

اما یکی از بزرگترین موفقیت‌های واتس‌اپ در سال ۲۰۱۵ آشکار شد، یعنی زمانی که این شرکت اولین نسخه واتس‌اپ دسکتاپ خود را ارائه کرد و از آن زمان توانست تعداد کاربران خود را به شدت افزایش دهد. در همان سال این پیام‌رسان رکورد تاریخی ۱ میلیارد را در جهان بدست آورد.

خصوصیات دیگری مثل رمزنگاری سرتاسری و مکالمات ویدیویی نیز در نوامبر سال 2016 به واتس اپ اضافه شدند. طبق تصویر اینفوگرافیک، دو ویژگی مکالمه گروهی و استیکر آخرین قابلیت‌های مهم واتس اپ هستند که سال گذشته به این اپلیکیشن اضافه شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا