نرم افزار و اینترنت

فیس‌بوک مسنجر از سپتامبر 2023 پشتیبانی از پیام‌های SMS را متوقف می‌کند

متا اعلام کرد که اپلیکیشن مسنجر آن از ماه سپتامبر دیگر از ارسال پیامک پشتیبانی نخواهد کرد. این تغییر که بی سر و صدا از طریق اعلان های درون برنامه ای و صفحه پشتیبانی به روز شده اعلام شد، به این معنی است که کاربران اندرویدی که به مسنجر به عنوان برنامه پیامک پیش فرض خود متکی هستند، باید ماه آینده به یک برنامه پیام کوتاه دیگر سوئیچ کنند.

مسنجر برای اولین بار در سال 2012 پشتیبانی از پیامک را فعال کرد اما یک سال بعد آن را متوقف کرد. در سال 2016، فیس بوک قابلیت های SMS را مجدداً معرفی کرد و پیام های متنی را از چت های مبتنی بر اینترنت مسنجر جدا نگه داشت. رشته‌های پیامک در این برنامه از تم بنفش متمایز در مقایسه با آبی پیش‌فرض استفاده می‌کردند و فیس‌بوک تجربه پیامک را به عنوان نسخه بهبودیافته بازاریابی می‌کرد.

متا جزئیات این تغییر را توضیح نداده و تنها گفته است که “دیگر نمی توانید از مسنجر برای ارسال و دریافت پیامک های ارسال شده از شبکه تلفن همراه خود استفاده کنید.” با این حال، حذف پشتیبانی از پیامک ممکن است نشان دهنده تغییر استراتژی باشد زیرا مسنجر ویژگی های پیشرفته خود را برای پیام های رمزگذاری شده و ارتباطات اجتماعی برجسته می کند.

به نظر می رسد که حذف تدریجی پیامک با به روز رسانی آتی مسنجر، احتمالاً در اواخر سپتامبر، مرتبط باشد. هنگامی که کاربران نسخه به روز شده را از گوگل پلی استور نصب کنند، پیامک دیگر کار نخواهد کرد. در حالی که برنامه پیام رسان متا پیامک را از دست می دهد، تلفن های اندرویدی همچنان می توانند پیام های متنی را از طریق برنامه پیام رسانی پیش فرض ارائه شده توسط سیستم عامل ارسال و دریافت کنند. برنامه‌های پیامک شخص ثالث به دلیل دسترسی نداشتن به ویژگی‌های RCS اکنون کمتر محبوب هستند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا