گوناگون

فدکس از ربات تحویل کالا SameDay Bot رونمایی کرد

بعد از آمازون و استارشیپ، اکنون شرکت فدکس از ربات تحویل کالا مستقل SameDay Bot رونمایی کرد.

به لطف باتری بکاررفته، ربات SameDay قادر است تا بیشتر از 10 مایل (حدود 16 کیلومتر برساعت) سرعت داشته باشد. همچنین با استفاده سنسورهای LIDAR، این ربات می تواند به طور هوشمند در اطراف عابران پیاده و ترافیک را تشخیص دهد. گفتنی است سنسور LIDAR معمولا در ماشین های خودران بکار گرفته می شوند.

فدکس می گوید این ربات را نخست برای حمل و نقل محموله های درون سازمانی استفاده می کند و اگر این آزمایش با موفقیت باشد، ربات SameDay را به سایر شرکت ها و مارکت گسترش داده و به عنوان بخشی از برنامه روزانه پست به کار گرفته می شود.

این شرکت اکنون در حال مذاکره با شرکت هایی نظیر AutoZone, Lowe’s, Pizza Hut, Target, Walgreens, و Walmart برای استفاده از این ربات به عنوان تحویل کالا است. این شرکت همچنین اشاره کرده که میانگین 60 درصد از مشتریان این مارکت ها در سه مایلی آنها هستند و این ربات می تواند گزینه خوبی برای تحویل کالایشان باشد.

این شرکت همچنین با کمک Dean Kamen که قبلا سازنده گجت های Segway، صندلی چرخ دار با قابلیت بالارفتن از پله است، ربات SameDay به گونه ای طراحی کردند که قادر به جا به جایی روی پله های ساختمان هاست. این ربات از یک صفحه نمایش در جلوی خود برای نشان دادن عبارت‌هایی مانند سلام استفاده کرده و در پشت خود نیز به نمایشگری مجهز شده که مسیر حرکت و زمان توقف ربات را به خودروهای پشت سر نشان می‌دهد. این تکنولوژی می‌تواند به کاهش تصادفات میان انسان‌ها و ربات‌ها کمک شایانی بکند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا