فناوری

اپل تاریخ برگزاری رویداد WWDC 2019 اعلام شد

همانطور که می‌دانید، اپل قرار است در تاریخ ۵ فروردین مراسمی را برای معرفی سرویس‌های جدید خود که احتمالا یکی از مهم‌ترین آن‌ها، سرویس استریم فیلم و سریال است، برگزار کند. حالا این شرکت چند روز پس از اعلام مراسم ۵ فروردین، دعوتنامه مراسم توسعه دهندگان خود برای خردادماه را هم ارسال کرده است.

مراسم توسعه دهندگان اپل یا همان WWDC، امسال قرار است از سیزدهم تا ۱۷ خرداد ادامه داشته باشد که مراسم عمومی که در آن نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های اپل معرفی می‌شوند، ۱۳ خرداد برگزار خواهد شد.

در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در سال 2019 انتظار می‌رود به طور معمول شاهد نسخه‌های جدیدی از iOS ،macOS ،tvOS ،watchOS و هر چیزی که فکر کنید با پسوند OS می‌توان عرضه کرد، باشیم. از شعار “Write code. Blow minds.” برای WWDC 2019 اپل استفاده شده و تصویر گرافیکی بالا را برای آن در نظر گرفته که ذهن یک ربات با مزه با کدهایی که با استفاده از ابزارهای توسعه‌دهندگان اپل نوشته شده منفجر شده!

امسال تمرکز اصلی WWDC روی معرفی iOS 13 خواهد بود که امیدواریم تغییراتی اساسی را در این نسخه از iOS به خصوص در آیپد‌ها، شاهد باشیم. آنطور که از شایعات شنیده می‌شود، اپل می‌خواهد تغییراتی را در صفحه Home که اصطلاحا به نام Springboard معروف است، ایجاد کند. آی‌پد پرو به ویژه، دارای سخت‌افزار بسیار قدرتمندی است که در واقع محدودیت‌های نرم‌افزاری آن را عقب نگه می‌دارد و از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به عدم پشتیبانی از قابلیت چند کاربره و محدودیت‌های پیچیده در پشتیبانی از حافظه‌های USB خارجی اشاره کرد.

دیگر چیز مهمی که به دنبال دیدن آن در WWDC امسال هستیم، آورده شدن اپلیکیشن‌های iOS به کامپیوترهای Mac است. این کار همین حالا هم با macOS Mojave آغاز شده و برخی اپلیکیشن‌های اپل را در این نسخه از سیستم عامل macOS شاهد هستیم اما امسال احتمالا توسعه دهندگان جانبی نیز خواهند توانست اپلیکیشن‌های iOS خود را به کامپیوترهای مبتنی بر macOS بیاورند.

صحبت از مک شد باید بگوئیم که همچنان مشخص نیست که اپل چه زمانی اقدام به معرفی مک پرو جدید ماژولار خود خواهد کرد اما خب برخی شایعات از این حکایت دارد که در WWDC 2019 اپل از سخت‌افزار جدیدی رونمایی نخواهد شد. هم‌اکنون ثبت‌نام برای حضور در WWDC 2019 اپل آغاز شده و کوتاه‌تر از همیشه تا پنج روز دیگر ادامه خواهد داشت. اپل مانند همیشه از انتخاب تصادفی میان ثبت‌نام‌کنندگان و هزینه 1599 دلاری برای حضور در این کنفرانس خبر داده و البته تاکید کرده که 350 بورس تحصیلی نیز در کنفرانس امسال ارائه خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا