فناوری

بزودی منتظر اتصال ماهواره ای استارلینک به گوشی 4G خود باشید

براساس گزارشات، اسپس ایکس از راه اندازی سرویس تلفن همراه ماهواره ای مورد انتظار استارلینک، Direct-to-Cell در سال 2024 برای پیامک خبر داد. در نهایت این سیستم “دسترسی همه جا به پیامک، تماس و مرور را در هر جایی که ممکن است در خشکی، دریاچه یا آب های ساحلی باشید” و از طریق استاندارد LTE به دستگاه های IoT متصل می کند.

استارلینک با T-Mobile در این پروژه همکاری کرده است، پروژه ای که ابتدا در ماه اوت گذشته در رویداد “Coverage and Above and Beyond” معرفی شد. در این همکاری T-Mobile مقداری از طیف 5G خود را برای استفاده توسط ماهواره های نسل دوم استارلینک کنار می گذارد. استارلینک به نوبه خود به تلفن های T-Mobile اجازه می دهد تا به شبکه ماهواره ای دسترسی داشته باشند که به ارائه دهنده خدمات تلفن همراه “تقریباً پوشش کامل” آمریکا را می دهد.

در جریان رویداد آگوست گذشته، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس در توییتی اعلام کرد که Starlink V2 امسال روی گوشی‌های موبایل منتخب و همچنین خودروهای تسلا راه اندازی خواهد شد. ماسک در بیانیه‌ای مطبوعاتی در آن زمان گفت: “نکته مهم در این مورد این است که هیچ منطقه خالی در هیچ کجای دنیا برای تلفن همراه شما وجود ندارد. ما بسیار هیجان زده هستیم که این کار را با T-Mobile انجام دهیم.”

مجموعه 4265 ماهواره موجود با سرویس سلولی جدید سازگار نیست، بنابراین Starlink مجبور است طی چند سال آینده یک سری کاملاً جدید از microsatها را با مودم ضروری eNodeB نصب کند. با پرتاب ماهواره‌های بیشتری، ویژگی‌های صوتی و داده‌ای افزوده می‌شود. درباره استراتژی اسپیس ایکس برای ارائه سیم‌کارت فیزیکی مستقل یا ارائه خدمات از طریق سیم کارت الکترونیکی (e-SIM) همچنان اطلاعاتی در دسترس نیست.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا