فناوری

اپل نسل جدید آیپد مینی و آیپد ایر را معرفی کرد

اپل امروز در سکوت خبری از نسخه 2019 تبلت های آیپد مینی 7.9 اینچی و آیپد ایر 10.5 اینچی را رونمایی کرد.

آیپد ایر جدید دارای نمایشگر 10.5 اینچی رتینا با نسبت ابعاد تصویر 4 به 3 و رزولوشن 2224 در 1668 پیکسل بوده و از تراکم ۲۶۴ پیکسل‌براینچ بهره می برد. در مقابل، آیپد مینی جدید نمایشگر 7.9 اینچی با رزولوشن 2048 در 1536 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 4 به 3 داشته و دارای تراکم 326 پیکسل‌براینچ می باشد. علاوه بر این هر دو مدل از فناوری True Tone و فضای رنگی گسترده‌ی DCI-P3 پشتیبانی می کند.

همچنین باید به بهره‌گیری از تراشه‌ی A12 Bionic در این آیپدها اشاره کرد که قدرت پردازشی بسیار بالایی را برای این تبلت تأمین می‌کند. با بهره‌گیری از تراشه‌ A12 Bionic، این دو مدل از توانایی مالتی تسکینگ بالایی برخوردار است. براساس اطلاعات ارائه‌شده توسط اپل، تراشه‌ A12 Bionic قدرت پردازشی سه برابری و قدرت پردازش گرافیکی ۹ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به لطف چیپ A12 Bionic با بهره گیری از موتور عصبی اپل از نظر عملکرد بهبود ۷۰ درصدی در مقایسه با نسل قبلی اش پیدا کرده است. هر دو مدل همچنین دارای 64 و 256 گیگابایت ظرفیت داشته و از قلم اپل پنسل پشتیبانی به عمل می آورد.

دوربین اصلی بکاررفته در هر دو تبلت یکسان بوده و از سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 برخوردار بوده و می تواند ویدیوهایی با کیفیت 1080p ضبط کند. در جلوی دستگاه ها هم یک دوربین 7 مگاپیکسلی به همراه فیلم برداری 1080p استفاده شده است. با این حال، خبری از فیس آی‌دی در این دو تبلت نبوده و بجای آن از همان تکنولوژی قدیمی یعنی تاچ آی‌دی استفاده می شود.

هر دو مدل همچنین در رنگ های نقره ای، خاکستری و طلایی در دسترس خواهد بود. قیمت پایه‌ی دستگاه‌های نسل هفتمی اپل آیپد ایر با ۶۴ گیگابایت حافظه و اتصال WiFi معادل ۴۹۹ دلار است و قیمت نسخه‌ی LTE آن نیز به ۶۲۹ دلار می‌رسد. ناگفته نماند که نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی این دستگاه با اتصال وای‌فای یا LTE و برچسب قیمتی ۶۴۹ یا ۷۷۹ دلار برای سفارش در دسترس قرار دارد. همچنین قیمت پایه آیپد مینی نسخه Wi-Fiبا 64 گیگابایت 399 دلار و نسخه LTE با 256 گیگابایت حافظه داخلی 529 دلار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا