نرم افزار و اینترنت

تلگرام 5.5 با ارتقای حریم خصوصی برای اندروید و iOS منتشر شد

تلگرام به تازگی نسخه جدید 5.5 اپلیکیشن خود را با قابلیت های جدید برای اندروید و آی‌او‌اس منتشر کرده که بیشتر با هدف افزایش حریم خصوصی کاربران ارائه شده است.

در نسخه های قبلی تلگرام قابلیت Unsend دو سال پیش تنها برای پیام های ارسال شده توسط شما و فقط 48 ساعت کار می کرد. اما حالا در نسخه جدید تلگرام محدودیت زمانی از زمان ارسال پیام برداشته شده است و فرد در هر زمان حتی پس از رسیدن پیام به طرف مقابل در هر گفتگوی دو نفره یا گروهی می‌تواند متن، استیکر یا فایل مدیای ارسالی را کاملا حذف کند.

علاوه براین در سازندگان در نسخه جدید، قابلیتی قرار داده تا کاربران بتوانند محدودیتی برای مشاهده عکس پروفایل توسط دیگران انجام دهند، به طوریکه می‌توانید تعیین کنید چه کسانی اجازه مشاهده عکس پروفایل شما را دارند. برای استفاده از این قابلیت در قسمت تنظیمات به بخش Privacy and Security و در بخش Privacy به قسمت ‍Profile Photo بروید.

همچنین در صورت فوروارد پیام شما کاربران نمی‌توانند با کلیک روی اسم، پروفایلتان را مشاهده کنند. برای استفاده از این قابلیت باید ویژگی محدود کردن امکان بازنشر مطالب ارسالی را فعال کنید. با این ویژگی هرگاه فردی پیامی را از شما برای کاربر دیگری ارسال یا فوروارد کند، تنها نام کاربری شما در بالای پیام دیده می‌شود و دیگر آن نام به پروفایل شما لینک نخواهد بود و هیچکس نمی‌تواند ثابت کند شما آن پیام را ارسال کرده‌اید چرا که انجام این کار یعنی ساخت پروفایل با نام مشخص برای هر کسی آسان است. این قابلیت از طریق رفتن به سربرگ Privacy and Security در بخش تنظیمات اصلی پیام‌رسان قابل شخصی‌سازی است.

از سوی دیگر، امکان جستجو در تنظیمات تلگرام میسر شده و کاربران قادر خواهند بود تا با تایپ عبارت یا موضوع خاصی در این بخش، می‌توانند در آن واحد به نتایج سؤالات رایج پیرامون در پیام‌رسان تلگرام هم دسترسی پیدا کنید. در حال حاضر امکان جستجوی اموجی ها، تصاویر گیف برای کاربران فراهم شده و کاربران با تایپ اولین کلمه در پیام، پیشنهادات شکلک‌ها را دریافت کنند. سیستم جستجو میان تصاویر گیف نیز اکنون در تمام پلتفرم‌های تلگرام فعال شده است، همچنین برای ارسال یک استیکر یا گیف دیگر احتیاجی با دانلود و سپس ارسال آن نیست.

با فعال سازی این ویژگی، دستگاه به صورت صوتی جزئیات صفحه نمایش را برای کاربر شرح می‌دهد و بدین صورت وی را قادر به تعامل بهتر با گوشی یا تبلت مبتنی بر اندروید یا iOS می‌کند. این ویژگی بیشتر برای افراد کم‌بینا یا نابینا کارایی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا