نرم افزار و اینترنت

ایکس حالا از کلید عبور بر روی iOS پشتیبانی می کند

به مرور زمان، برخی از پلتفرم‌ها از کلیدهای عبور استفاده می‌کنند تا جایگزینی برای ورود آسان و ایمن‌تر به جای رمز عبور شود. آخرین شرکت قابل توجهی که کلید عبور را فعال می کند X (توئیتر سابق) است، البته در حال حاضر فقط برای کاربران آمریکایی ساکن iOS قابل دسترس می باشد.

هنگامی که کلید عبور را برای یک حساب تنظیم می کنید، دستگاه شما یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی تولید می کند. کلید خصوصی در دستگاه شما باقی می ماند، در حالی که کلید عمومی مشترک در پلتفرمی که می خواهید وارد آن شوید (در این مورد X) ذخیره می شود. پس از راه‌اندازی، می‌توانید به جای رمز عبور، یک گزینه کلید عبور (passkey) را برای ورود به حساب X انتخاب کنید.

دستگاه شما با استفاده از کلید عمومی هویت شما را اعتبارسنجی می کند. کلید عبور یکسان در همه دستگاه‌هایی که به یک حساب iCloud وارد شده‌اند کار می‌کند. ورود به یک حساب پشتیبانی شده شبیه به باز کردن قفل تلفن شما است – شما به سادگی از پین، اثر انگشت یا اسکن چهره برای احراز هویت استفاده خواهید کرد. شما نیازی به به خاطر سپردن کلید عبور ندارید و آنها به طور گسترده ایمن هستند. کلید عبور همچنین انجام حملات فیشینگ را بسیار دشوارتر می کنند.

برای تنظیم کلید عبور در ایکس، با حسابی که می‌خواهید از آن استفاده کنید وارد اپلیکیشن iOS شوید. به Your account > Settings and privacy > Security and account access > Security > Additional password protection بروید. در این منو Passkey را انتخاب کنید. سپس باید رمز عبور خود را وارد کنید و دستورات را دنبال کنید. اگر نظر خود را تغییر دادید و می خواهید رمز عبور خود را حذف کنید، مراحل مشابه را دنبال کنید. پس از وارد کردن رمز عبور، گزینه Delete a passkey را مشاهده خواهید کرد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا