دوربین های دیجیتال

کانن از دوربین سبک و کوچک EOS Rebel SL3 رونمایی کرد

کانن به تازگی از دوربین بدون آینه موسوم به EOS Rebel SL3 پرده برداشت. این دوربین کوچک‌ترین و سبک‌ترین دوربین DSLR سری EOS کانن محسوب می‌شود که تنها ۴۴۹ گرم وزن دارد.

این دوربین از یک سنسور کراپ فریم 24.1 مگاپیکسلی APS-C استفاده کرده و به پردازنده Digic 8، صفحه‌نمایش ۳.۰ اینچی قابل چرخش و لمسی با قابلیت فیلم‌برداری (هرچند محدود) 4K مجهز شده است. سیستم فوکس خودکار این دوربین از برجسته‌ترین مشخصات آن به حساب می‌آید. اگرچه عکاسان حرفه‌ای، سیستم‌های فوکس خودکار دوربین‌های DSLR با تشخیص فاز جداگانه (SPDAF) را ترجیح می‌دهند که سرعت بالاتری نسبت به دوربین‌های بدون آینه دارد، اما Rebel SL3 از یک سیستم فوکس خودکار 9 نقطه‌ای که امکان انتخاب نقطه فوکس مورد نظر را نیز دارد در کنار سیستم معروف فوکس Dual Pixel کنون که مستقیماً روی سنسور اعمال شده است، بهره می‌برد.

این سیستم فوکس سریع و بادقتی را در فیلمبرداری با کیفیت 1080 و عکاسی در حالت Live View را ارائه می‌کند، که البته امکان تشخیص و دنبال کردن چشم ویژگی برجسته آن است. کانن Rebel SL3 همچنین اولین دوربین سری Rebel با فیلم‌برداری 4K است. با این‌حال فوکوس خودکار Dual Pixel در این حالت کار نمی‌کند و باید به فوکوس تشخیص کنتراست رضایت دهید. همچنین در این حالت فیلم‌برداری با کراپ ۱.۶ برابری انجام می‌شود و سطح مفید سنسور در فیلم‌برداری 4K از یک سنسور میکروسه‌چهارم نیز کوچک‌تر خواهد شد. این دوربین همچنین از لرزش‌گیر درون بدنه نیز بی‌بهره است و اگر بخواهید از لرزش‌گیر دیجیتالی استفاده کنید باز هم مجبور به کراپ خواهید بود.

از دیگر مشخصات دوربین EOS Rebel SL3 کنون می‌توان به امکان عکس‌برداری پیاپی تا نرخ 5 فریم برثانیه، گستره حساسیت نور (ISO) تا 25600 و قابل افزایش تا 51200 و شارژدهی باتری به میزان 1600 عکس یا 350 عکس در حالت Live View اشاره کرد. از دیگر مشخصات جدید این دوربین حالا “smooth skin” است که باتوجه به امکان چرخش نمایشگر می‌تواند برای ثبت تصاویر سلفی کاربردی باشد. همچنین قابلیت تار کردن پس‌زمینه تصویر بدون نیاز به لنزهای سریع مانند آنچه در گوشی‌های هوشمند می‌بینیم، نیز برای این دوربین فراهم شده است.

کانن EOS 250D قرار است از اردیبهشت‌ماه با قیمت ۶۰۰ دلار برای بدنه تنها و یا ۷۵۰ دلار به همراه لنز EF-S 18.55mm با دیافراگم f/4-5.6 به بازار عرضه شود. در این بازه قیمتی شاید مهم‌ترین رقیب این دوربین مدل ۵۰۰ دلاری D3500 نیکون باشد که مدل کانن گزینه بهتری حتی با قیمت بالاتر محسوب خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا