نیکون از دوربین های پرچمدار بدون آینه تمام فریم 24 مگاپیکسلی Z6 II و 45.6 مگاپیکسلی Z7 II با بدنه مشابه بدنه اصلی رونمایی کرده است اما برخی از پیشرفت های بسیار لازم در داخل آن است. برای شروع، اکنون هر دو مدل از قابلیت ضبط فیلم 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می کنند تا 30 فریم در ثانیه، یعنی بهتر می توانند با کانن EOS R5 / R6، پاناسونیک S5 و سونی A7S III رقابت کنند.

در Z6 II چند مورد پیش فرض وجود دارد، یعنی اینکه فیلمبرداری 60 فریم در ثانیه 4K به اندازه APS-C بریده می شود (و تا فوریه 2021 در دسترس نخواهد بود)، در حالیکه فیلم 30 فریم بر ثانیه با کیفیت 4K از کل نمونه سنسور استفاده می کند. در همین حال، Z7 II در فیلم 4K 60fps اندکی 1.08 برابر برش دارد، در حالی که از پهنای کامل سنسور برای 4K در 30 فریم در ثانیه نیز استفاده می کند.

هر دو مدل فیلم های 10 بیتی (N-Log یا HDR (HLG را به یک ضبط کننده خارجی منتقل می کنند، و ProRes RAW بلافاصله پشتیبانی کرده و Blackmagic RAW از طریق Blackmagic Video Assist در فوریه 2021 ارائه می شود. بدنه های این هر دوی آنها تا حد زیادی بدون Z6 و Z7 اصلی تغییر نکرده اند، به استثنای یک مورد بزرگ، اکنون هر دو دارای شیار کارت دوتایی هستند، یکی برای کارت های SD UHS II و دیگری برای کارت های سریعتر XQD یا CFexpress. این مسئله یکی از بزرگترین مشکلات اصلی را برطرف می کند.

سرعت عکسبرداری بسیار بهتر شده، و Z6 II اکنون قادر است 14 فریم بر ثانیه برای RAW های با کیفیت پایین 12 بیتی و AF مداوم با یک نقطه داشته باشد. واقع بینانه تر، می تواند 12 فریم در ثانیه را با قابلیت ردیابی موضوع فعال کند. در همین حال، Z7 II می تواند 10 فریم در ثانیه را ضبط کند، اما فقط با یک نقطه فوکوس خودکار (و بدون ردیابی موضوع) نیز قادر است عکسبرداری کند.

با پردازنده های جدید و سریعتر Expeed 6، نیکون قول بهبود سرعت فوکوس خودکار را داده است. بزرگترین تغییر در فوکوس خودکار صورت و تشخیص چشم است، زیرا اکنون ، به جای AF در منطقه خودکار، در حالت AF بسیار گسترده کار می کند. این بدان معناست که شما قادر خواهید بود حداقل منطقه عمومی فوکوس را انتخاب کنید ، نه اینکه به دوربین اجازه دهید خود تصمیم بگیرد. در حال حاضر AF نیز حساس تر است و در نور کمتر از -4.5 EV کار می کند.

سایر ویژگی ها، از جمله سنسور، طراحی بدنه و منظره یاب الکترونیکی 3.69 میلیون نقطه بدون تغییر از Z6 و Z7 مانده است. از آنجا که نسخه های اصلی بسیار عالی عمل می کنند. متأسفانه، نمایشگرهای عقب به جای چرخش در اطراف، فقط کج هستند و باعث می شود Z6 و Z7 نسبتاً بی فایده باشد. Z6 ماه آینده با 2000 دلار تنها بدنه یا 2600 دلار با لنز Nikkor Z 24-70mm F / 4 وارد بازار می شود، در حالیکه Z7 II در ماه دسامبر با قیمت بسیار مناسب 3000 دلار (فقط بدنه) یا 3600 دلار با همان لنز به بازار می آید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *