امنیت

گوگل حالا امکان استفاده از گوشی‌های اندرویدی به عنوان کلید امنیتی را به کاربر می دهد

گوگل اعلام کرد که اکنون گوشی هایی مجهز به اندروید 7 به بالا، می توانند از آن به عنوان یک کلید امنیتی فیزیکی برای احراز هویت دو مرحله ای استفاده نمایند. در نتیجه شما می‌توانید روش‌ امن‌تری را برای ورود به برنامه‌های گوگل نسبت به دیگر روش‌هایی که این کمپانی پیش از این ارائه می‌داد، داشته باشید.

علاوه بر این، گوشی مذکور باید دارای جدیدترین نسخه‌ ممکن باشد و همین موضوع برای مرورگر کروم و سیستم‌عامل کامپیوتر مجهز به فناوری بلوتوث هم صدق می‌کند. در صورت داشتن این شرایط، می‌توانید گوشی اندرویدی خود را به‌عنوان یک کلید امنیتی مورد استفاده قرار بدهید. در ابتدا باید روی گوشی وارد اکانت گوگل خود شوید و بعد از آن بلوتوث را روشن کنید.

این سیستم جدید روی تمام سرویس‌های فعال گوگل از جمله جیمیل و گوگل کلاود کار خواهد کرد. در ضمن، این کمپانی اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک ممکن است سرویس‌های دیگری هم از چنین قابلیتی بهره ببرند. اگر ورود دو مرحله‌ای را برای اکانت گوگل فعال نکرده‌اید، باید این کار را انجام دهید و سپس با گوشی اندرویدی خود به سایت مراجعه کنید. بعد از انتخاب گزینه 2-Step Verification، باید به سمت پایین اسکرول کنید و در بخش Set up alternative second step بر گزینه Add Security Key ضربه بزنید و بعد از انتخاب گوشی، بر گزینه Turn on ضربه بزنید.

در حال حاضر، این قابلیت تنها برای سرویس‌های گوگل می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و هنوز برای سایت‌های ثالث ارائه نشده است. گوگل در چند سال اخیر تلاش خود را برای افزایش امنیت سرویس‌های خود تا حد زیادی افزایش داده است و این اقدام در راستای همین رویکرد محسوب می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا