فناوری

سونی تاکسی اینترنتی در توکیو با نام S.Ride راه اندازی کرد

شرکت سونی از راه اندازی تاکسی اینترنتی موسوم به S.Ride در توکیو خبر داد. وجود حرف S در ابتدای نام S.Ride به معنی سونی نیست بلکه ابتدای سه کلمه simple, smart, speedy  ( سریع، ساده و هوشمند) است. سونی می‌گوید در تاکسی اینترنتی S.Ride از تکنولوژی هوش مصنوعی برای تخمین میزان تقاضا و اتصال مسافران به رانندگان استفاده می‌کند.

شرکت Minna no Taxi سال گذشته همزمان با سرویس پرداخت سونی افتتاح و برای شش سرویس تاکسی بزرگ توکیو فعال شد. اکنون این شرکت، تاکسی اینترنتی S.Ride برای پنج سرویس از آن مجموعه فعال کرده که شامل شرکت های Daiwa و Kokusai می شود. به گفته سونی مجموع تاکسی هایی که تاکنون شامل سرویس S.Ride می‌شوند به ۱۰ هزار خودرو می‌رسد.

سرویس S.Ride، اولین شرکتی نیست که به عنوان اپلیکیشن تاکسی یاب اینترنتی در ژاپن مشغول به فعالیت است، پیش از این پیام رسان لاین در سال ۲۰۱۵ همکاری را با یک سرویس تاکسی برای عرضه اپلیکیشن تاکسی انجام داده بود، هرچند که سال گذشته فعالیت آن متوقف شد. یک رقیب بزرگ دیگر در این زمینه JapanTaxi است. یک اپلیکیشن که توسط تاکسیرانی ژاپن عرضه می‌شود.

شرکت اوبر هم در ژاپن حضور دارد و یک بازیگر بسیار کوچک است چراکه فقط یک سرویس لوکس خود را عرضه می کند و به دنبال یافتن شرکایی در میان شرکت های تاکسی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا