پس از شایعات، سرانجام گوگل در جریان رویداد I/O 2019 از گوشی های میان رده خود تحت عنوان پیکسل 3a و پیکسل 3a ایکس ال پرده برداشت. این گوشی ها در واقع نسخه های ارزان قیمتی از خانواده پرچمداران پیکسل ۳ هستند. مشخصات دستگاه‌های جدید گوگل روی کاغذ مشابه گوگل پیکسل ۳ است. به‌نظر می‌رسد میان‌رده‌های جدید گوگل با همان مشخصات دوربین، همان نرم‌افزار، همان برنامه‌های مربوط‌به به‌روزرسانی، اما با قیمتی درحدود نصف پیکسل ۳ به بازار عرضه خواهند شد.

نسخه کوچک پیکسل 3a از نمایشگر بدون ناچ 5.6 اینچی QLED با رزلوشن 2220 در 1080 پیکسل بهره گرفته و روی سطح آن توسط پوشش Dragon Trail محافظت می شود. قدرت پردازشی این دستگاه را تراشه اسنپدراگون 670 به همراه پردازشگر گرافیکی Adreno 615 تامین کرده و در کنار آن 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می کند. همانند پیکسل 3، دوربین اصلی گوشی از یک سنسور 12.2 مگاپیکسلی IMX363 سونی با دیافراگم f/1.8 و تعداد پیکسل های 1.4 میکرون و OIS برخوردار است. دوربین سلفی این گوشی هم نیز 8 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 است.

دوربین های این گوشی به خوبی قابلیت هایی نظیر حالت شب، Top Shot و Super Res Zoom و HDR پلاس را درخود جای داده است. برای تامین انرژی دستگاه نیز از باتری 3000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی استفاده شده است.

قابلیت شارژ بیسیم در پیکسل 3a و 3a XL حذف شده و خبری از مقاومت در برابر آب هم نیست. اما خبر خوب آنکه این دو گوشی به جک هدفون مجهز هستند تا کاربران بهانه ای برای خرید داشته باشند. پیکسل 3a و پیکسل 3a ایکس ال از تشخیص متن در اپلیکیشن دوربین پشتیبانی نمی‌کنند. اما سایر ویژگی‌های انحصاری گوگل همچون Call Screen و تراشه‌ی امنیتی Titan در میان‌رده‌های جدید هم در دسترس کاربران قرار دارد.

نسخه بزرگ تر این گوشی ها یعنی پیکسل 3a XL به نمایشگر اولد ۶ اینچی با رزلوشن 2160 در 1080 پیکسل مجهز شده است. اسپیکرهای استریو، بلوتوث ۵.۰، بکاپ رایگان از گوگل فوتوز با کیفیت کامل عکس ها همگی از دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای میان رده های جدید گوگل هستند. اما مهم ترین نکته در رابطه با دوربین پیکسل قابلیت Night Sight یا عکاسی در نور کم و یکی از بهترین مد های عکاسی در وضعیت پرتره است. و در نهایت هر دو گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید 9 پای خواهند بود.

گوگل وعده داده که به مدت سه سال به روز رسانی های امنیتی و سیستم عامل اندروید را برای پیکسل 3A ارائه کند.قیمت پیکسل 3A برابر با ۳۹۹ دلار و میان رده پیکسل 3A XL برابر با ۴۷۹ دلار اعلام شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *