صوتی و تصویری

گوگل از هاب خانگی Nest Hub Max رونمایی کرد

گوگل در جریان کنفرانس I/O 2019، از هاب جدید خانگی تحت عنوان Nest Hub Max رونمایی کرد. این دستگاه در واقع گوگل هوم مکس (Google Home Max)، دوربین نست (Nest Camera) ، و گوگل هوم هاب (Google Home Hub) را به صورت یک دستگاه در اختیار کاربر قرار می دهد.

برخلاف گوگل هوم هاب که گوگل دوربینی روی آن قرار نداده بود، نست هاب مکس می تواند به عنوان یک دوربین امنیتی داخل خانه عمل کند و تصاویر زنده را از درون خانه به گوشی کاربر ارسال کند. نست هاب مکس دارای صفحه نمایش 10 اینچی لمسی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل، دوربین 6.5 مگاپیکسلی با زاویه دید 127 درجه ای و قاب اتوماتیک می باشد. همچنین این هاب از سیستم بلندگوی 10 واتی 2 در 18 میلی متری و یک ساب ووفر 30 واتی 70 میلی متری به همراه میکروفون بهره می برد. از دیگر مشخصات این هاب می توان به بلوتوث 5.0، وای فای 802.11ac و کروم کست پیش فرض اشاره کرد.

با وجود یک دوربین، نست هاب مکس می تواند چهره کاربر را هنگام ورود به خانه تشخیص داده و یک صفحه خانگی شخصی سازی شده مثل اعلانات تقویم یا اسلایدشویی از عکس های شخصی را نمایش دهد. این قابلیت «تطابق چهره» نام داشته و گوگل در رابطه با آن گفته که یک سرویس محلیست و برای تشخیص چهره نیاز به آپلود عکس کاربر روی سرورهای کلاد ندارد. همچنین امکان برقراری تماس ویدیویی با دوستان و آشنایان برای کاربر فراهم شده است. روشن بودن چراغ سبز نیز، به معنی فعال بودن دوربین است.

این دستگاه می تواند با فرمان صوتی کاربر عکس یا ویدیوهای یوتیوب را نمایش دهد یا اینکه برنامه های زنده را مثل یک تلویزیون کوچک پخش کند. برای متوقف کردن پخش صدا، تصویر یا صحبت در نست هاب مکس، کاربر قادر است با بلند کردن دست به دستگاه فرمان توقف دهد. گفتنی است که این دستگاه جدید قرار است در تابستان جای با برچسب قیمتی 229 دلار در دسترس عموم قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا