سامسونگ اخیرا از سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی موبایل تحت عنوان ISOCELL Bright GW1 رونمایی کرده که آینده دوربین های موبایل را دگرگون خواهد کرد. ایزوسل برایت GW1 رزولوشن 64 مگاپیکسلی را روی پیکسل های 0.8 میکرومتری ارائه می دهد. ابعاد پیکسل های این حسگر دقیقاً مشابه با حسگر 48 مگاپیکسلی فعلی این شرکت است. به این ترتیب با حسگری بزرگتر از مدل فعلی طرف هستیم که می تواند نور بیشتری را جذب کند.

حسگر Bright GW1 تصاویر نهایی با وضوح ۱۶ مگاپیکسلی را با ادغام ۴ پیکسل در یکی، تولید می‌کند؛ درست مانند حسگرهای ۴۸ مگاپیکسلی موجود که تصاویر نهایی ۱۲ مگاپیکسلی تولید می‌کنند. همچنین حسگر جدید سامسونگ قادر خواهد بود تا فیلتر رنگ را برای رسیدن به تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی با وضوح کامل و نور مناسب، تصفیه کند تا بدین‌ترتیب، امکان ثبت تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی نیز دردسترس باشد.

به گفته سامسونگ برای اینکه ثبت تصاویر هر چه بیشتر به نحوه درک چشم انسان از اطراف در شرایط نوری مختلف شبیه باشد، GW1 از HDR بلادرنگ تا 100 دسی بل پشتیبانی می کند تا رنگ های عمیق تری ثبت شوند. برای مقایسه باید اشاره کرد که این مقدار برای حسگرهای معمول در حدود 60 و برای چشم انسان در حدود 120 دسی بل است.

به لطف فناوری DCG سنسور ایزوسل برایت GW1 سامسونگ به شکل بهینه تری از نور محیط استفاده می‌کند و در نتیجه تصاویر با کیفیت تری را به ثبت می‌رساند. همچنین این سنسور از فیلم برداری فوق آهسته با سرعت 480 فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. سامسونگ در کنار سنسور قدرتمند GW1 از سنسور GM2 با رزولوشن 48 مگاپیکسل رونمایی کرد. سنسور GM2 مانند GW1 از فناوری Tetracell برای تصویر برداری در شب استفاده می‌کند؛ همچنین این سنسور مانند نسخه GW1 از پیکسل های 0.8 میکرومتری بهره می‌برد.

سامسونگ انتظار دارد حسگر ۶۴ مگاپیکسلی‌اش در نیمه دوم سال جاری به تولید انبوه برسد؛ بنابراین جای تعجب ندارد اگر این ویژگی را اواخر امسال در فهرست مشخصات گوشی‌های پرچم‌دار مشاهده کنیم؛ به‌خصوص اگر سونی، به‌عنوان رهبر بازار حسگرهای تصویر، این مسیر را دنبال کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *