گوناگون

گجت Bonocle محتوای دیجیتال را برای نابینایان قابل خواندن می کند

بسیاری از افراد نابینا یا کم بینا با استفاده از خط بریل متون را می‌خوانند. اما با ظهور عصر دیجیتال میلیون‌ها فرد نابینا از تحصیل، کار یا فعالیت‌های اجتماعی خود عقب مانده‌اند.

تاکنون دستگاه های مختلفی به بازار عرضه شده که توانایی تبدیل محتوای دیجیتال به خط بریل داشته، ولی با قیمت های گرانی به بازار عرضه شدند. در همین راستا، گجتی با نام Bonocle معرفی شده که به به اندازه یک ماوس رایانه است به افراد نابینا اجازه می‌دهد متون را روی لپ تاپ، آی پدیا آیفون بخوانند. برای این منظور کافی است کاربر دستگاه را از چپ به راست حرکت دهد یا از گزینه «اسکرول خودکار» استفاده کند تا بتواند هر سطر را بخواند.

همچنین کاربران می‌توانند با فشار دکمه‌ای خطوط یا پاراگراف‌ها یا حتی یک صفحه را نخوانند. این گجت جالب توسط یک مهندس برق، مهندس مکانیک و کامپیوتر ایجاد شده است. این اختراع ساده در حقیقت محتوای دیجیتال را به وسیله بلوتوث به یک دریافت کننده به اندازه ماوس رایانه منتقل می‌کند. در این مرحله محتوا به خط بریل تبدیل می‌شود.

به گفته سازندگان دستگاه، قیمت آن فقط ۳۰۰ پوند اعلام شده است. حال آنکه نسخه‌های قدیمی تر دستگاه‌های تبدیل محتوای دیجیتال به بریل بین هزار تا ۶ هزار پوند هزینه دارند. سازندگان این گجت می گویند، Bonocle به اندازه ای کوچک طراحی شده که در جیب شما یا یک کیف دستی کوچک قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا